اخبار روز

اظهارنظر یک سرکرده داعش درباره عاقبت سازمان‌های تکفیری

اظهارنظر یک سرکرده داعش درباره عاقبت سازمان‌های تکفیری

«رشید المصری»، از سرکرده‌های برجسته داعش در مصاحبه با «احمد الدرینی»، روزنامه نگار و رئیس بخش تولید مستند در شرکت خدمات رسانه‌ای متحد مصر در شبکه «الوثائقیه» گفت که تنها تجربه همراه با پایان خوش برای گروه‌های تکفیری در بوسنی بود؛ چراکه جامعه بین‌المللی از تجربه بوسنی حمایت فوق العاده‌ای دارد و اسلام گرایان برخلاف ماهیت خود در گرایش به صلح از آن بهره بردند.

وی افزود: پایان سازمان‌های اسلامی (تکفیری) در کشورهای مختلف جهان اسف بار بوده است.

این سرکرده داعش گفت که در رشته اقتصاد و علوم سیاسی تحصیل کرده و به همراه دوست نزدیکش «امجد» ملقب به «عامر المصری» که فارغ التحصیل رشته مهندسی هوانوردی بوده در راستای مشارکت در جنگ با دولت‌ها به داعش ملحق شدند.

المصری در ادامه گفت که به لیبی و سوریه سفر کرد تا حق مسلمانان آنجا را برای دفاع از آنها تضمین کند.

وی ادامه داد: من در لیبی راحت نبودم و بلافاصله بعد از آن که برایم مشخص شد نحوه حکومت در آنجا نادرست است، آنجا را ترک کردم. اوضاع سوریه با شرایط فعلی آن متفاوت بود، چراکه دمشق با حمله مورد انتظار ناتو مواجه بود و فرقه‌هایی که از نظام سوریه حمایت می‌کردند، فرقه‌های بودند که قدرت را در انحصار خود درآوردند.

این سرکرده داعش همچنین افزود: معمر قذافی و بشار اسد انتخاب کردند که مردم با آنها با سلاح مقابله کنند و ما این کار را در مصر انجام ندادیم؛ چراکه ملت مصر بر خلاف سوری‌ها و لیبیایی‌ها نیاز ندارند کسی از آنها دفاع کند.

وی گفت که امجد پس از جلوگیری از ورودش به لیبی به شکل نامشخصی به سوریه سفر کرد و در سال ۲۰۱۲ به «جبهه النصره»  ملحق شد. داعش کاملا آشکار در عراق و شام حضور نداشت و وی برای اطلاع از وقایع و مسائل در سوریه و گفت‌وگو درباره آنچه در جریان بود با امجد در تماس بود و امجد از المصری دعوت کرد تا در اسرع وقت به سوریه سفر کند. ما در داعش فشار مالی را تجربه نکردیم  و در کشورهای عربی وضعیت آزادی خوبی حاکم بود.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا