گلستان

اعتبارات حوزه فرهنگی گلستان در حد صفر است/ فرایند اخذ شناسه سمن‌ها توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان، ساسان معین در نشست با شهربانو برهانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: اعتباراتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باید شرایطی فراهم شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد بتوانند از این اعتبارات در جهت اجرای طرح‌های مختلف استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز موضوع تخصیص اعتبارات فرهنگی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در موضوعات مرتبط، با نظارت و مدیریت استانداری مطرح شد تا در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان این اعتبار اختصاص پیدا کند.

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: با ارائه طرح‌های برجسته و شاخص در حوزه آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب و سایر حوزه‌های فرهنگی قدم‌های ارزشمندی برداشته خواهد شد.

وی به «طرح قاصدک» که سال گذشته توسط یکی از سمن های جوانان پیشنهاد شد اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته توسط اداره کل ورزش و جوانان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان با برگزاری جلسات، تشکیل کمیته و کارگروه‌های تخصصی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد که مورد تایید قرار نگرفت.

* فرایند اخذ شناسه سمن‌ها توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود

معین ادامه داد: طرح فوق مجددا امسال مطرح شده است که امیدواریم بتوانیم با حمایت مسوولان، اهداف بلند این طرح را که شامل بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی، تقویت هویت ملی و دینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده است را با ارسال مجدد آن به وزارت ورزش و جوانان عملی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باید شرایطی فراهم شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت کاهش آسیب‌های این بخش‌ها از اعتبارات موجود استفاده کنند و لازم است این موضوعات در قالب فراخوان اعلام شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان خواست تا فرایند اخذ شناسه توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود تا سمن‌ها در بروکراسی اداری منتظر نباشند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا