اصفهان

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان با موافقت رئیس‌جمهور افزایش می‌‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر امروز در حاشیه بازدی از آثار تاریخی اصفهان با اشاره به تعداد زیاد آثار تاریخی در این شهر اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵هزار اثر تاریخی در کشور به‌ثبت رسیده که بیش از ۲هزار اثر آن به تنهایی در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه مرمت آثار تاریخی، در سفرهای استانی و در بازدید از این آثار به این نتیجه رسیدیم که بودجه‌های کنونی به‌هیچ عنوان کفاف حفاظت از این آثار ارزشمند را نمی‌دهد.

ضرغامی افزود: شب گذشته به اتفاق معاون میراث‌ فرهنگی وزارتخانه، در دیداری که با ریاست جمهوری داشتیم، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی آثار تاریخی، بر لزوم افزایش اعتبارات مرمتی و حفاظتی در راستای انجام تکالیف قانونی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کردم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با موافقت ریاست محترم جمهوری، بودجه حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور، در سال آینده افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا