فرهنگ و هنر

اعتبار «پاییزه کتاب» چقدر است؟/ تسهیلات ویژه برای مناطق کم برخوردار

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران درباره یارانه پاییزه کتاب در سال جاری که همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اعتبار اختصاص‌یافته به پاییزه ۱۴۰۰ برای هر فرد با کد ملی همانند دوره گذشته یعنی ۳۰۰ هزار تومان با تخفیف ۲۰ درصد خواهد بود.

* ۳۰۰ هزار تومان اعتبار با هر کارت ملی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این تخفیف بر پاییزه از سوی خانه کتاب اعمال می‌شود، اما کتابفروشی‌ها هم اغلب تخفیف‌هایی را از سوی خود اعمال می‌کنند تا افراد کتاب‌های بیشتری بخرند، گفت: در این دوره تلاش شده تا مشکلات دوره‌های گذشته در طرح‌های فصلی اصلاح شود و به نوعی بازبینی در توزیع یارانه‌ها را با هدف گسترش عدالت فرهنگی خواهیم داشت.

* گسترش عدالت فرهنگی در همه کشور/ تدابیر خانه کتاب برای مناطق کم برخوردار

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره اجرای این عدالت فرهنگی در طرح‌های فصلی این گونه توضیح داد: تلاش داریم به همه افرادی که علاقه‌مند به حوزه کتاب هستند، یارانه تخصیص دهیم و این یارانه به دستشان برسد، اما به لحاظ زیرساختی در برخی استان‌ها و شهرها کتابفروشی‌های بسیاری داریم و در برخی نقاط تعداد کتابفروشی‌ها کم است. امکانات استفاده شده در شهرها مساوی نیست، بنابراین اقدامی که در این دوره انجام می‌شود، در چند مرحله خواهد بود: از جمله اینکه طول دوره زمانی مناطقی که سطح دسترسی کمتری به کتابفروشی دارند بیش از سایر شهرها باشد و اعتبار آن فروشگاه موجود در استان هم بیش از دوره‌های گذشته و سایر فروشگاه‌های هم‌رده باشد.

رمضانی توضیح داد: در مرتبه دیگر پس از احصای شهرها، کتابفروشی‌های موجود در آنها شناسایی خواهد شد و در این مسیر، کتابفروشی‌هایی که هیچ‌گاه در طرح‌های فروش فصلی کتاب شرکت نداشته‌اند، با آنان ارتباط ویژه برقرار خواهد شد تا با اتصال به سامانه در طرح شرکت کنند و ما به تعداد کتابفروشی‌های بیشتر برسیم.

* تعامل با دو وزارتخانه به شرط همکاری/ دانشجویان و دانش‌آموزان حمایت می‌شوند

وی به تعامل با وزارت علوم و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش در حال برقراری ارتباط هستیم، قرار است اطلاعات دانش‌آموزان و دانشجویان آن مناطق دریافت و برای آنها اعتبار ویژه‌تری در نظر بگیریم، البته این امر منوط به همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است. همچنین با دستگاه‌هایی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارتباط هستیم تا اطلاعات اقشار موردحمایت و مرتبط با این دو نهاد در اختیار ما قرار گرفته و برایشان طرح اعتباری حمایتی برقرار کنیم.

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از پنج‌شنبه (بیستم آبان ماه ۱۴۰۰) در سراسر کشور آغاز می‌شود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا