خراسان رضوی

اعتراض مردم «مشکان» به فروش زمین اهدایی به پاسگاه/ مسئولان پای درد دل مردم آمدند

به گزارش برگزیده های ایران از خوشاب، عصر امروز و پس از برگزاری نماز مغرب و عشا، جمعی از اهالی  شهر مشکان از توابع شهرستان خوشاب در اعتراض به فروش زمین قدیمی پاسگاه این شهر در مقابل شهرداری تجمع کردند که در نهایت این تجمع با میانجیگری مسئولان و قول مساعد فرمانده انتظامی شهرستان برای پیگیری موضوع، به پایان رسید.

بنا به اظهارات مردم شهر مشکان، مدت ها قبل برای کمک به نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت، قطعه زمینی توسط مردم برای احداث پاسگاه در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت و پاسگاه این شهر در زمین اهدایی مردم بنا شد. پس از گذشت چند سال و با توجه به فرسودگی ساختمان، قرار بر آن شد تا زمین دیگری در مکان مناسب تر برای احداث ساختمان جدید پاسگاه در نظر گرفته شود که این کار نیز با مشارکت مردم شهر، انجام شد.

اما با توجه به نیاز پاسگاه انتظامی برای ساخت یک واحد مسکونی سازمانی برای این نیرو، برخی تصمیم کرفتند تا زمین پاسگاه قبلی به فروش برسد و هزینه ساخت این واحد مسکونی سازمانی از محل فروش زمین تامین شود.

موضوعی که گلایه های مردم شهرستان را به دنبال داشت

یکی از اهالی مشکان به خبرنگار فارس گفت: مردم مشکان زمین‌های زیادی برای ادارات مختلف نظیر علوم پزشکی، نیروی انتظامی و بخشداری اهدا کرده‌اند. هدف واقفین و اهدا کنندگان، استفاده ادارات برای مردم مشکان است نه این که زمین های اهدایی مردم را بفروشند و جای دیگر هزینه کنند.

وی افزود: زمین قدیمی پاسگاه شهر مشکان را به قیمت ۲ میلیارد تومان فروخته اند و قرار است با این مبلغ، یک خانه سازمانی برای پاسگاه شهر مشکان ساخته شود و بقیه پول نیز توسط فرماندهی انتظامی سلطان آباد (مرکز شهرستان خوشاب) برای تکمیل ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی خوشاب هزینه شود. اما مردم نسبت به این موضوع گلایه دارند و معتقدند هزینه این زمین در همین شهر مشکان هزینه شود. لذا به شهرداری مشکان آمده اند تا گلایه های خود را به مسولان حاضر در محل مطرح کنند.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی که بعد از اتمام رسیدگی به مشکلات شهرستان خوشاب در شهرداری مشکان حاضر بود، به خبرنگار فارس گفت: پاسگاه جدید مشکان ساخته شده و با فروش زمین پاسگاه قدیمی مشکان، یک باب منزل مسکونی برای نیروی انتظامی شهرستان خوشاب ساخته شده که این موضوع نیز خدمت به همه مردم شهرستان خوشاب است.

اما فرماندار خوشاب، پاسخ به خبرنگار فارس درباره این اختلاف را به عهده فرمانده انتظامی خوشاب گذاشت و او نیز  ضمن وعده به مردم برای پیگیری و پاسخگویی به مردم و شفاف سازی موضوع در هفته آینده، از ارائه پاسخ خودداری کرد.

مردم نیز پس از شنیدن این وعده از سوی فرمانده انتظامی خوشاب، اطراف ساختمان شهرداری را ترک کردند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا