اجتماعی

اعزام مربیان کودک برای حضور در موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین

اعزام مربیان کودک برای حضور در موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برگزیده های ایران از کربلا، مصطفی زیبایی‌نژاد؛ رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد اربعین شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از پیش از آغاز اربعین، شهرداری تهران برگزاری جلسات با موکب‌داران و فعالان فرهنگی اجتماعی و مردمی این حوزه را در دستور کار قرار داد و در مناطق مختلف شهر با موکب‌داران برجسته جلسه برقرار کرد. همچنین ۱۹ و ۲۰ مردادماه برای بیش از هزار نفر از موکب‌داران شهر تهران و کل کشور در حرم امام خمینی(ره) همایش برگزار کرد.

وی با اشاره به این موضوع که جلسات هم‌افزایی و همکاری با موکب‌داران مردمی در جهت مدیریت مشارکتی شهر تهران بود که دکتر زاکانی به آن معتقدند، اضافه کرد: شهرداری معتقد است باید اقدامات زیرساختی را جهت حمایت و پشتیانی از مردم برای پیشبرد امورات اربعین انجام داد چرا که بار اصلی امورات اربعین بر عهده مردم است.

رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: بعد از آن آیین بدرقه زائرین و اجتماع اربعینی‌ها را در تاریخ ۳ شهریور داشتیم و بر اساس آمار دستگاه‌های ذیربط بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در میدان آزادی تهران طی این مراسم گرد هم آمدند و رویداد بدرقه از میدان آزادی برگزار شد.

زیبایی‌نژاد تصریح کرد: ابتکار دیگر کاروان سرود راهیان کربلا بود که یکی از رویکردهای مهم کمیته فرهنگی و هنری ستاد اربعین شهرداری تهران، تمرکز و برنامه‌ریزی روی موضوعات مربوط به جوانان و نوجوانان بود. این کاروان سرود هم در ۱۵ گروه در ۱۵ موکب با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ نفر از کوفه تا نجف، کاظمین، طریق‌الحسین و کربلا به اجرای برنامه می‌پردازند و تاکنون بیش از ۴۰۰ اجرا برگزار شده است و قرار است در روز اربعین نیز به صورت یک دسته متحد در هماهنگی با عتبه در قالب یک دسته عزاداری نوجوانان وارد حرم شده و به عزاداری بپردازند.

تمهیدات شهرداری تهران برای نظافت و خدمات‌رسانی در مرزهای هشت‌گانه و عراق

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: کمیته فرهنگی و هنری تولیدات رسانه‌ای مفصلی را هم برای اربعین در دستور کار دارد که یک سرود به نام (حبیبی شکرا) طراحی شده که در موکب‌های مختلف در حال پخش است. تولید انیمیشن بین‌المللی اربعین با صدای محمدحسین پویانفر و عبدالرضا هلالی در دستور کار قرار گرفت و منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: نماهنگ‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیگر نیز اجرا شد که در یک برنامه با روایتگری علی مشهدی، ماجرای اربعین روایت می‌شود و به طور ویژه در موکب‌هایی که شهرداری تهران در آن امکانات رسانه‌ای دارد، پخش خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه عزاداری نوجوانان جهان اسلام بنا است که در کربلا با همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی تاثیرگذار ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری تا مجموعه رسانه‌ای اوج و دیگر فعالان فرهنگی کشور برگزار شود، تصریح کرد: احتمالا از ۱۴ یا ۱۵ شهریور از شارع باب القبله در همکاری با مدیریت عتبه در دسته عزاداری نوجوانان برقرار خواهد شد.

زیبایی نژاد بیان کرد: تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی در مسیر پیاده‌روی رویکرد دیگر ماست. ازجمله کارت نایب‌الشهید که بیش از یک میلیون نسخه چاپ و در اختیار مردم قرار گرفته است. ۵۰ هزار نسخه از کتاب چندرسانه‌ای سلام بر حسین ویژه کودکان توزیع شده که باعث شده کودکان در مواقعی که والدین در حال استراحت هستند، سرگرم شوند.

 رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: هزار و پانصد عدد فلش محتوایی صوتی و تصویری در اختیار موکب‌داران قرار گرفته و دیگر اقلام فرهنگی ازجمله پرچم دستی، پرچم بزرگ، متوسط، کلاه و… نیز پخش شده است.

وی اظهار کرد: اقدام بعدی فضاسازی و تبلیغاتی است که در همکاری با سازمان زیباسازی انجام شده، اکران‌های شهری مفصل، اهتزاز ۱۰ پرچم اربعین حسینی در طریق نجف تا کربلا، نصب پرچم در طریق‌الحسین با موضوع خطبه‌های حضرت زینب(س) که در مسیر طراحی و اجرا شده است. اعزام مربیان کودک برای موکب‌های مسیر دیگر اقدام مهم کمیته فرهنگی و هنری است که در راستای اهمیت دادن به بانوان و کودکانی است که در راهپیمایی اربعین هستند.

زیبایی‌نژاد تاکید کرد: موکب‌های شهرداری تهران در اربعین ۱۴۰۲ با شعار و هشتگ حیاتنا الحسین که شعار رسمی وزارت کشور در اربعین ۱۴۰۲ است و با هشتگ جانم حسین و با هویت بصری مشترکی به عنوان موکب محبان امام رضا(ع) فعالیت می‌کنند. این موکب‌ها در بخش‌های مختلف امکانات مختلفی را به زوار ارائه می‌کنند ازجمله محل استراحت، عرضه محصولات فرهنگی، مسابقات فرهنگی و فعالیت‌های قرانی و غیره.

به گزارش برگزیده های ایران، محمد شیری؛ شهردار منطقه ۱۵ نیز بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر از کارمندان و خادمان باب‌الرضای تهران در نجف اشرف خدمت‌رسانی می‌کنند.

شیری تصریح کرد: خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله حسین ( ع ) توفیق و افتخاری است که امسال نیز همچون سال‌های گذشته نصیب همکاران شهرداری منطقه ۱۵ شده است.

شهردار باب‌الرضای تهران افزود: خدمت‌رسانی عوامل اجرایی منطقه ۱۵، به زائران در نجف اشرف به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و بیش از ۵۰ نفر از عوامل کارگری و پرسنل منطقه در نجف اشرف مستقر هستند تا نسبت به خدمت‌رسانی به زائران در رویداد عظیم مردمی اربعین اقدام کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا