اقتصادی

اعزام هیأت ایرانی به پاکستان تا دو ماه آینده برای توسعه همکاری‌های تجاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران سید رضا فاطمی امین امروز در مراسم اختتامیه نشست اجلاس ‌کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان بیان کرد: در این دو روز  جلسات بسیار خوبی را داشتیم و ارتقاء تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های دولت ایران است و تلاش می‌کنیم با پاکستان به صورت ویژه تعامل داشته باشیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت ‌با بیان اینکه در این دو روز به توافقات خوبی رسیدیم، اظهار داشت: کارهای عملیاتی برای این توافقات از امروز آغاز می‌شود و ۲ ماه اینده هیاتی از ایران برای پیگیری این توافقات به پاکستان خواهد رفت.

فاطمی امین بیان داشت: ما یک هدف مشترک را ترسیم کرده ایم و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال اینده سطح مبادلات به ۵ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: دولت ایران و پاکستان علاقه های فرهنگی مشترک دارند و روابط سیاسی بین دو کشور وضعیت بسیار مناسب دارد اما متاسفانه روابط اقتصادی به اندازه روابط سیاسی و فرهنگی رشد نکرده و ما تصمیم گرفتیم این بخش را هم تقویت کنیم

در پایان این نشست سه توافقنامه همکاری‌های نمایشگاهی، ایجاد اتاق تهاتر و نتایج نشست نهمین کمیته مشترک بین دو کشور ایران و پاکستان به امضا رسید.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا