اجتماعی

اعزام و استقرار بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس‌ در مرزهای مهران و چذابه

اعزام و استقرار بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس‌ در مرزهای مهران و چذابه

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محسن هرمزی با اعلام انجام اقدامات و تدارکات لازم در حوزه ایمنی و مهندسی ترافیک برای میزبانی از زائران امام حسین(ع) اظهار کرد: ایمن‌سازی مسیرهای تردد و خط‌کشی ممتد و منقطع این مسیرها به طول ۱۷ کیلومتر در شهر مرزی مهران و مرز چذابه، استقرار ۳۷۰ دستگاه اتوبوس شهری شرکت واحد برای جابه‌جایی زوار، سرویس‌رسانی ۵۴۰ دستگاه اتوبوس مسافربری از مبدا پایانه‌های پایتخت به مقصد مرزهای معین عراق و برقراری امکان رزرو بلیت از تهران به مرز عراق با شاتل تاکسی برای اولین بار، بخشی از خدمات حوزه حمل و نقل به این مناسبت است.

وی در مورد جزییات استقرار اتوبوس‌های ویژه جابه‌جایی زائران، توضیح داد: با توجه به‌ تاریخ شروع عملیات نقل و انتقال این عزیزان در خاک عراق از ۲۷ مرداد، ۱۲۵ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی کرج در مرز خسروی، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی تهران به همراه ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی کرج و ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مشهد و ۳۳ دستگاه اتوبوس دیگر در شهر مهران مستقر شده و با محوریت شرکت واحد، مسئولیت خدمات‌دهی به زوار در خاک ایران را برعهده دارند.

تمهیدات شهرداری تهران برای نظافت و خدمات‌رسانی در مرزهای هشت‌گانه و عراق

هرمزی از فعالیت اتوبوس‌های مذکور به صورت شبانه‌روزی و در ۳ شیفت کاری ۸ ساعته خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، برای نخستین‌بار، سامانه آنلاین رزرو بلیت از تهران به مرز عراق و بالعکس با شاتل تاکسی به عنوان خدمت جدیدی در ناوگان تاکسیرانی تهران آغاز به کار کرده که به شهروندان از تهران به مرز عراق به‌ صورت رفت و برگشت با تاکسی‌های جدید وَن خدمات‌رسانی می‌کند و متقاضیان تهیه بلیت می‌توانند با نصب برنامه شهرزاد، ورود به منوی شاتل تاکسی و انتخاب زمان و تاریخ مورد نظر، بلیت خود را خریداری کنند.

تقدیر وزیر کشور از زحمات شهرداری تهران به‌ویژه منطقه ۵ در مرز مهران

احمد وحیدی؛ وزیر کشور با حضور در مرز مهران، ضمن بازدید از پایانه مرزی مهران ، در جریان خدمت‌رسانی خادمین راه حرم شهرداری منطقه ۵ برای زائرین اربعین حسینی قرار گرفت.

وزیر کشور در جریان حضور خود در مرز مهران ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمت‌رسانی به زائران، گزارش معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ و رییس کمیته خدمات شهری قرارگاه مرزی مهران را شنید.

تقویت ارزش‌های دینی و معنوی اربعین ضروری است

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران همزمان با اربعین حسینی با حضور در موکب حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بسیج شهرداری تهران، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موکب، به خادمین حسینی خداقوت گفت.

چمران در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه تقویت ارزش‌های دینی و معنوی اربعین ضروری است، افزود: همچنان که شاهد افزایش تعداد زوار نسبت به سنوات گذشته بودیم، فعالیت‌های خدماتی و به ویژه اقدامات فرهنگی موکب علی بن موسی الرضا(ع) نیز گسترده شده و توسعه یافته است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی و  برپایی برنامه‌ها و مسائل معنوی از ضروریات موکب‌های حسینی است، خاطرنشان کرد: سخنران خوب،  مداح خوب و تقویت روحیات معنوی از ضروریات موکب‌هایی نظیر موکب علی بن موسی الرضا(ع) است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا