آذربایجان غربی

اعضای شورای شهر با کار جهادی به اعتماد مردم پاسخ دهند

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای شورای شهر در مدیریت شهری اظهار داشت: شورای شهر وظیفه نظارتی در بسیاری از امور، از جمله حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، جلوگیری از تضییع حقوق شهری شهروندان نظارت بر مدیران شهری دارد و می‌تواند با اعمال آن به نحو احسن در اداره امور شهر فعالیت کند و نظارت مستمر شورای شهر بر مدیریت شهری برابر با آبادانی شهر است.

وی بیان کرد: استان توجه جدی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم به خصوص در مناطق کم برخوردار و بی‌بضاعت شهر و به رعایت توازن و تعادل در توزیع امکانات به طور مساوی در سطح شهر دارد و اولویت دادن به این مناطق و کار مضاعف در آن ضروری است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بافت قدیمی و کهنه شهری در برخی مناطق نیاز به بازسازی و بازنگری دارد که باید مورد توجه ویژه مسئولین شهری به خصوص شورای شهر باشد.

عتباتی نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از آن و تسهیل در صدور پروانه ساخت را هم از اعضای شورای شهر خواست و کمیسیون ماده صد را به برخورد قاطع با متخلفان دعوت و گفت نباید این کمیسیون تبدیل به محل درآمد برای شهرداری باشد بلکه با متخلف برخورد محکم وقاطع بکند. 

این مقام مسوول یادآور شد: دفاع از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و رانت باید در اولویت کارهای نظارتی شورای شهر باشد و در این زمینه عدلیه استان تمام قد و با توان و قدرت کامل در کنار اعضای شورای شهر هست و با هرگونه بی قانونی و فسادی مبارزه می‌کند و با هیچ کس و در هیچ صورتی مماشات نخواهد کرد.

عتباتی در پایان خطاب به اعضای شورای شهر یادآور شد: اعضای شورای شهر امانتدار آراء مردم هستند و زیباترین کار این است که پاسخ اعتماد مردم با کار جهادی و الهی و صادقانه به ایشان داده شود و مردم آثار و نمود فعالیت‌های نمایندگان خود در شورای شهر را ملاحظه و لمس کنند.

خاطرنشان می‌شود مجیدی دادستان مرکز استان هم در این جلسه به بیان مطالبی پیرامون مدیریت شهری و نیز توجه به مناطق حاشیه‌نشین و کم درآمد شهری و مناطق جرم‌زا بیان و تاکید کرد نظارت شورای شهر می‌تواند آثار و برکات خوبی برای مدیریت شهری داشته باشد.

مجیدی به ساماندهی دستفروشان و سد معبر آنها هم اشاره و رفع مزاحمت آنها برای مردم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا