خراسان رضوی

اعلام آمادگی رئیس سازمان اوقاف برای حمایت از طرح‌های درمانی

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در آیین افتتاحیه دومین مرحله از هشتمین طرح زائران رضوی اظهار کرد: واقفان در جامعه ما به حوزه درمان و بهداشت توجه زیادی داشته‌‎‌اند و برآورد می‌شود که حدود ۲۵ درصد از مراکز درمانی و بهداشتی کشور وقفی باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ۲۰۰ بیمارستان و صدها درمانگاه و مرکز بهداشتی در کشور از وقفیات مردم است که نشان می‌دهد وقف با این بخش اجتماعی پیمان محکمی دارد.

وی گفت: از آسیب‌های شیوع کرونا در جامعه ما این بود که برخی افراد را از لحاظ مالی به مضیقه انداخته و دچار مشکل کرده است و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم به این نیازمندان رسیدگی کنیم.

خاموشی بیان کرد: این سازمان قدرت و توان توسعه اماکن وقفی بهداشتی را دارد اما این روند باید منطقی باشد، وقتی بیمارستان وقفی را تحویل می‌دهیم انتظار داریم که متولیان از همان ابتدا بخش توسعه و تحقیقات و موضوع نگهداری آن را مدنظر داشته باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از مجاهدات کادر درمان برای مقابله با کرونا عنوان کرد: باید به آن عده‌ای که تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند گفت که نمی توانند با جان خود و دیگران بازی کنند و ضروری است که از نظر متخصصان امر در خصوص ایمن‌سازی جامعه تمکین کنند.

وی در خصوص طرح زائران رضوی، حضرت رضا(ع) را میزبان اصلی کادر درمان در مشهد دانست و گفت: ما در مجموعه اوقاف خدمتگزار شما هستیم و معتقدیم دیگران نیز باید تلاش شبکه درمانی کشور را پاس داشته و از این قشر تشکر کنند.

خاموشی خاطرنشان کرد: باید به شهدای بخش درمان ادای احترام کرد و از آن‌ها طلب عفو کنیم، نمره‌ای که بخش درمان با وجود همه کاستی‌ها کسب کرده‌اند، نمره بالایی است و ملت ایران زحمات آن‌ها را پاس می‌دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به همکاری این نهاد با بخش‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اکنون اوقاف در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به تولید ایمپلنت‌های مختلف درمانی در داخل کشور مشغول است و تولید تجهیزات پزشکی دیگر را نیز در برنامه دارد.

وی ادامه داد: به بخش درمان اعلام می‌کنیم اگر کسی طرحی در حد تجاری‌سازی دارد و می‌تواند به‌واسطه آن تحریم‌ها را دور بزند و قیمت خدمات ارائه شده به مردم را کاهش دهد، ما در بخش درمان آمادگی کامل برای حمایت از این طرح‌ها را داریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا