Categories: خراسان رضوی

اعلام آمادگی رئیس سازمان اوقاف برای حمایت از طرح‌های درمانی

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در آیین افتتاحیه دومین مرحله از هشتمین طرح زائران رضوی اظهار کرد: واقفان در جامعه ما به حوزه درمان و بهداشت توجه زیادی داشته‌‎‌اند و برآورد می‌شود که حدود ۲۵ درصد از مراکز درمانی و بهداشتی کشور وقفی باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ۲۰۰ بیمارستان و صدها درمانگاه و مرکز بهداشتی در کشور از وقفیات مردم است که نشان می‌دهد وقف با این بخش اجتماعی پیمان محکمی دارد.

وی گفت: از آسیب‌های شیوع کرونا در جامعه ما این بود که برخی افراد را از لحاظ مالی به مضیقه انداخته و دچار مشکل کرده است و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم به این نیازمندان رسیدگی کنیم.

خاموشی بیان کرد: این سازمان قدرت و توان توسعه اماکن وقفی بهداشتی را دارد اما این روند باید منطقی باشد، وقتی بیمارستان وقفی را تحویل می‌دهیم انتظار داریم که متولیان از همان ابتدا بخش توسعه و تحقیقات و موضوع نگهداری آن را مدنظر داشته باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از مجاهدات کادر درمان برای مقابله با کرونا عنوان کرد: باید به آن عده‌ای که تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند گفت که نمی توانند با جان خود و دیگران بازی کنند و ضروری است که از نظر متخصصان امر در خصوص ایمن‌سازی جامعه تمکین کنند.

وی در خصوص طرح زائران رضوی، حضرت رضا(ع) را میزبان اصلی کادر درمان در مشهد دانست و گفت: ما در مجموعه اوقاف خدمتگزار شما هستیم و معتقدیم دیگران نیز باید تلاش شبکه درمانی کشور را پاس داشته و از این قشر تشکر کنند.

خاموشی خاطرنشان کرد: باید به شهدای بخش درمان ادای احترام کرد و از آن‌ها طلب عفو کنیم، نمره‌ای که بخش درمان با وجود همه کاستی‌ها کسب کرده‌اند، نمره بالایی است و ملت ایران زحمات آن‌ها را پاس می‌دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به همکاری این نهاد با بخش‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اکنون اوقاف در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به تولید ایمپلنت‌های مختلف درمانی در داخل کشور مشغول است و تولید تجهیزات پزشکی دیگر را نیز در برنامه دارد.

وی ادامه داد: به بخش درمان اعلام می‌کنیم اگر کسی طرحی در حد تجاری‌سازی دارد و می‌تواند به‌واسطه آن تحریم‌ها را دور بزند و قیمت خدمات ارائه شده به مردم را کاهش دهد، ما در بخش درمان آمادگی کامل برای حمایت از این طرح‌ها را داریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود

رئیس قوه قضائیه در بازدید از انبار اموال تملیکی هرمزگان به وزیر دادگستری دستور داد…

25 دقیقه ago

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی…

26 دقیقه ago

مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: به فضل الهی آموزش‌وپرورش ما سربلند است و از ثمره…

27 دقیقه ago

ثبت ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی

رئیس دیوان عالی کشور گفت: طبق آخرین آمار، سال گذشته بیش از ۲۶۶ شکایت علیه…

27 دقیقه ago

هشدار درباره آسیب اجتماعی دانش‌آموزان با افت تحصیلی

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ابتدای دوره دوم…

28 دقیقه ago

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های…

29 دقیقه ago