Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام جمعه فقید کرمان/ایجاد بنیاد فرهنگی و یادمان در دست اجراست - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام جمعه فقید کرمان/ایجاد بنیاد فرهنگی و یادمان در دست اجراست

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، مردم کرمان برنامه‌های متنوع و مختلفی را برای بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله جعفری امام جمعه فقید کرمان در دست اجرا دارند که از آن جمله می‌توان به ایجاد بنیاد فرهنگی و یادمان و ساخت مقبره اشاره کرد.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: از مردم کرمان عذرخواهی می‌کنیم که در اوج شیوع کرونا مجبور شدیم مراسم تشییع، دفن و سایر مراسم درگذشت آیت‌الله جعفری را به فوریت انجام دهیم و با همراهی خانواده ایشان آیین تشییع و دفن ایشان زوتر از زمان اعلام شده برگزار شد.

حجت‌ااسلام مهدی عرب‌پور بر شخصیت‌شناسی آیت‌الله جعفری تاکید و اضافه کرد: باید برای تحلیل از عالم و علم قدمی حتی ناچیز برداریم.آیت‌الله جعفری از روحانیون مبارز شهر کرمان بود و در سخنرانی‌هایش در محل مسجد حافظ انقلابیون را هدایت و راهنمایی می‌کردند.

وی عنوان کرد: آیت‌الله جعفری بعد از انقلاب اسلامی به‌عنوان امام جمعه موقت و نماینده امام (ره) در استان فعالیت کرد و بارها به جبهه رفت و با رزمندگان از نزدیک در ارتباط بود.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: آیت‌الله جعفری به درخواست خود از امامت جمعه کرمان کناره‌گیری کرد تا دیگران وارد این عرصه شوند و وی در زمینه رعایت بیت‌المال حساس بود.

وی عنوان کرد: تجلیل از علم، عالم و دانشمند و خدمات انجام شده توسط امام جمعه فقید کرمان از مهمترین دلایل برگزاری آیین بزرگداشت زنده‌یاد آیت‌الله جعفری در کرمان است.

وی از تشکیل ستاد برگزاری مراسم سالگرد زنده‌یاد آیت‌الله جعفری خبر داد و ادامه داد: کمیته‌های مختلفی ازجمله مراسم، رسانه و فضای مجازی، تبلیغات شهری و نمادها برای برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله جعفری تشکیل شده است.

امام جمعه موقت کرمان افزود: قرار شده است یادمان آیت‌الله جعفری با بهره‌گیری از بخشی از آثار به جا مانده از این عالم فقید در محل مصلای امام علی (ع) ایجاد شود و مقبره آیت‌الله جعفری هم ساخته می‌شود و بنیاد فرهنگی آیت‌الله جعفری به‌زودی ثبت می‌شود.

همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در سخنانی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: آیت‌الله جعفری و سردار سلیمانی ارتباط صمیمی و نزدیکی با هم داشتند و سردار سلیمانی با وجود همه گرفتاری‌های خود اما در آیین بزرگداشت آیت‌الله جعفری شرکت و سخنرانی کرد.

حسین انجم‌شعاع ابراز کرد: به‌دنبال این هستیم مراسم باشکوه نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله جعفری را با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل مصلای کرمان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم سالگرد در مصلای امام علی (ع) در روز پنجشنبه هفته جاری با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری، نمایشگاه عکس، اجرای سرود، تولید دو نماهنگ از زندگی و آیین نکوداشت آیت‌الله جعفری، تبلیغات محیطی و میدانی و مراسم تجلیل در محل مزار ازجمله برنامه‌های شاخص آیین بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله جعفری است.

انجم‌شعاع از برگزاری مراسم در محلات مختلف کرمان خبر داد و عنوان کرد: در مساجد شهر کرمان آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله جعفری برگزار می‌شود و این آیین در ۱۴ مسجد به شکل محوری برگزار می‌شود و تشکل‌های مردمی نیز ۲۰ آیین را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا