اردبیل

اعلام زمان قطعی بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل – میانه

به گزارش خبرگزاری یولن اردبیل، رستم قاسمی صبح امروز در بازدید از ریل‌گذاری بخش ایستگاه آقاباقر راه‌آهن اردبیل، اظهار کرد: راه‌آهن اردبیل – میانه یک پروژه ملی محسوب می‌شود و متاسفانه زمان این پروژه بیش از حد به طول انجامیده است.

وی افزود: مردم استان اردبیل از قول و وعده‌های راه‌آهن اردبیل – میانه خسته شدند، این پروژه ملی تحت هیچ شرایطی نباید متوقف و کند شود و به شکل قطعی در آخر خردادماه و یا اوایل تیرماه پروژه فوق مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به‌زودی با برگزاری یک جلسه در رابطه با فرسودگی ماشین‌آلات سنگین حوزه راه‌سازی تصمیم‌گیری جدی و قطعی صورت خواهد گرفت.

حل مشکل تأمین ریل راه‌آهن اردبیل

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: در رابطه با تأمین ریل راه‌آهن اردبیل – میانه مشکلی وجود داشت که توسط وزیر راه و شهرسازی رفع شد و مشکل عمده دیگری هم در این پروژه پیش آمده بود که توسط بنیاد مستضعفان مرتفع شده است.

وی ادامه داد: بنابراین، باتوجه به رفع مشکلات عمده پروژه و تامین بودجه ریالی، پروژه باید با سرعت پیش برود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در حال حاضر ریل‌گذاری ۸۵ کیلومتر از راه‌آهن انجام شده است که تا پایان آبان‌ماه به ۱۰۳ کیلومتر خواهد رسید و در اوایل آذرماه، جناب وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از کل خط ریلی از سمت میانه به اردبیل انجام خواهد داد.

نیکزاد افزود: بنابر قول پیمانکار پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه، ریل‌گذاری به ۶۰۰ متر دوطرفه در روز افزایش خواهد یافت.

آسفالت‌ریزی بخشی از پروژه بزرگراه سرچم در حال انجام است

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز با اشاره به پروژه بزرگراه سرچم گفت: در حال حاضر ۱۳۵ کیلومتر از جاده سرچم بر عهده پیمانکار بوده که آسفالت‌ریزی بخشی از این پروژه در حال انجام است.

حیدری بیان کرد: البته آسفالت‌ریزی بخشی از این پروژه به وضعیت آب و هوایی منطقه بستگی دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، آسفالت‌ریزی ۳۵ کیلومتر به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا