لرستان

اعلام وضعیت هشدار با ورود ۲ موج بارندگی به لرستان/ آماده‌باش تمامی دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، جعفر طولابی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: از روز گذشته شاهد بارش باران در شهر هستیم، از این‌رو جلسه‌ امروز به منظور پیش‌بینی تمهیدات لازم در صورت وقوع حوادث برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی، شاهد ۲ موج بارندگی در روزهای پیش‌رو هستیم که اوج این بارش‌ها روز یکشنبه هفته جاری خواهد بود.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به بارش ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متری باران در این شهرستان، بیان داشت: موج دوم بارندگی که از روز دوشنبه شروع می‌شود از شدت بارش بالاتری برخوردار است، به‌گونه‌ای که بارش ۱۰۰ میلی‌متری برای این موج پیش‌بینی شده است.

طولابی تصریح کرد: هر دو موج بارندگی همراه با بارش باران، برف و در برخی نقاط تگرگ و کولاک در گردنه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین تهدید در جنوب خرم‌آباد است، افزود: از این‌رو بخش‌دارهای مناطق جنوبی، اطلاع‌رسانی لازم به دهیاری‌ها و مردم را انجام دهند، ضمن اینکه هشدارهای مبنی بر وقوع حادثه نیز به عشایر استان  داده شود.

فرماندار خرم‌آباد، آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی را پدیده محتمل این روزهای شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: شهرداران تدابیر لازم برای جلوگیری از انسداد آبراه‌ها و کانال‌های آب اتخاذ کنند تا مشکلی برای مناطق مسکونی به وجود نیاید.

طولابی، اختلال در تردد جاده‌ای و تخریب احتمالی تاسیسات زیربنایی و همچنین آسیب به برخی ابنیه را از جمله حوادث احتمالی ناشی از امواج بارندگی در خرم‌آباد برشمرد و بر آمادگی بیش از پیش دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پیشگیری از بحران تاکید کرد.

وی ادامه داد: همه ادارات به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان با تمامی تجهیزات و متناسب با شرح وظایف تا پایان موج‌های بارندگی در حال آماده‌باش کامل هستند.

فرماندار خرم‌آباد از جمعیت هلال‌احمر و راهداری استدن درخواست کرد با بسیج تمامی امکانات نسبت به تسهیل تردد در مناطق برف‌گیر و همچنین برپایی کمپ‌های اضطراری در مناطق مورد تهدید اقدام کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا