لرستان

اعمال ۵۰ درصد بخشودگی آب بها برای کشاورزان در لرستان

اعمال ۵۰ درصد بخشودگی آب بها برای کشاورزان در لرستان

شاهرخی تصریح کرد : وزارت جهاد کشاورزی با اعتبارات داخلی با مشارکت بانک کشاورزی این برنامه را عملیاتی نمود و با این اعتبار در استان گندم آبی را تحت پوشش الگوی کشت قرار دادیم .
وی ادامه داد. : در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تببین از اقدامات خوب دولت علی رغم اینکه کود در بازار جهانی سه برابر قیمت افزایش داشت ما بعلت به موقع تحویل دادن کود به کشاورزان ، ۱۶۵ میلیارد تومان یارانه کود به کشاورزان پرداخت کردیم و خوشبختانه بهمین علت فصل کشت خوبی را پشت سر گذاشتیم .
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت نمایند تا ۵۰ درصد بخشودگی آب بها اعمال می نماییم اظهار داشت : همچنین برای بیمه کشاورزان ۲۰ درصد تخفیف اعمال کردیم و تا زمانیکه کشاورز محصول خود را نیز برداشت ننماید رقمی بابت ۸۰ درصد از وی دریافت نخوا هد شد همچنین برای حمل محصولات کشاورزی ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.
سید عماد شاهرخی با اشاره به سطح زیر کشت اراضی استان گفت : سطح زیر کشت گندم آبی استان ۴۵ هزار هکتار است که از این مقدار ۴۳ هزار هکتار یعنی ۹۷ درصد تحت پوشش الگوی کشت قرار دادیم که در کشور رتبه پنجم را کسب نموده ایم.
وی افزود : سال گذشته کل سطح زیر کشت استان که تحت پوشش بیمه بودند ۱۵۷ هزار هکتار بوده که امسال به ۱۶۱ هزار هکتار یعنی سه درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم . و امیدواریم این مقدار به ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا