اخبار ورزشی

افاضلی: بازیکنان نباید لبنان را از پیش بازنده بدانند/ جای طارمی پر می‌شود

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران در مورد دیدار تیم ملی کشورمان با لبنان در روز پنج‌شنبه در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: اگر تیم ملی در شرایط مساعدی باشد طبیعی است که انتظار داریم تیم  ما برنده از میدان خارج شود اما مهم این است که ذهنیت بازیکنان درست طراحی شود تا از تمام پتانسیل خود در این بازی استفاده کنند و با صددرصد توان در میدان حاضر شوند، در آن صورت ما قطعاً برنده می‌شوم. اما اگر فکر کنیم بازی آسانی داریم و همه چیز در میدان خوب پیش می‌رود ممکن است به مشکل بخوریم.یادمان باشد شرایط در لبنان برای ما آسان نیست.

وی افزود: به خصوص اینکه ممکن است زمین چمن شرایط خوبی در لبنان نداشته باشد. یک سال با توجه به شرایط بد زمین مقابل لبنان شکست خوردیم. قطعاً تیمی که کیفیت بالاتری دارد روی زمین بهتر بازی می‌کند و غافلگیری‌هایش را روی زمین انجام می‌دهد اما تیمی که کیفیت پایین‌تری دارد راه‌حل‌های کمتری دارد و بازی  اش قابل پیش بینی است .

این کارشناس فوتبال ادامه داد: در صورت خرابی زمین چمن ممکن است مجبور شویم رو به بازی مستقیم بیاوریم که این شرایط را برای لبنان آسان می‌کند زیرا پیش‌بینی حملات تیم ملی توسط حریف آسان می‌شود. فوتبال لبنان پیشرفت کرده و یکی دو بازیکن آنها در خارج از کشورشان بازی می‌کنند. مسابقه فردا یک بازی کرکری است و لبنانی‌ها انگیزه زیادی برای این مسابقه دارند و بازی سختی پیش‌رو داریم با این حال اگر بازیکنان با تمام توان بازی کنند شانس برد ما زیاد است. 

افاضلی در مورد اینکه یکبار با کی ‌روش هم به لبنان باختیم و آن باخت اتفاقی بود یا ممکن است بازهم تکرار شود، گفت: آن باخت در همان شرایط بد زمین رقم خورد که کار برای ما سخت شد. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در مورد غیبت طارمی و تأثیر آن در این بازی گفت: ما در خط حمله تیم ملی بازیکنان خوبی داریم کریم انصاری‌فر خودش سوپراستار فوتبال ما است کاوه رضایی در هر سه رده سنی در آسیا آقای گل بوده است. آنقدر بازیکن در تیم ملی در خط حمله داریم که حتی تیم ملی به علیپور هم نمی‌رسد با اتمام اینها جای طارمی پر می شود اما او سرمایه فوتبال ما است او بازیکنی است که شاید غیبتش در یکی دو بازی احساس نشود اما غیبت او در درازمدت به تیم ملی لطمه می‌زند. من طارمی را دوست دارم اما به نظرم کار اسکوچیچ در مورد دعوت نکردنش درست بود.

افاضلی در مورد اینکه ممکن است روش بازی تیم ملی در بازی با لبنان تغییر کند، عنوان کرد: باید ببینیم پلن بازی ما چیست فقط این نیست که چه کسی را نوک می‌گذاریم بلکه نفرات کناری هم مهم است و این‌ها را نمی‌دانم و شرایط تمرینی تیم را هم نمی‌دانم زیرا از تیم دور هستم باید دید سرمربی برای تیم ملی چه پلنی در نظر می‌گیرد چگونه ا اینکه ما قرار است باز هم با دو مهاجم بازی کنیم یا یک مهاجم فرقی نمی‌کند بلکه می‌توانیم در این بازی موفق  شویم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا