کرمان

افتتاحیه‌های حمایتی بسیج در کرمان؛ از تسهیل‌گری در چرخه علم و فناوری تا پژوهش در هنر انقلاب

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، همزمان با دومین روز از هفته بسیج با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، پروژه‌های مختلف علمی و پژوهشی از جمله مرکز رشد و نوآوری بسیج ویژه دانش‌آموزان، پژوهشکده هنری انقلاب اسلامی و سالن‌های ورزشی افتتاح و توزیع جهیزیه و بسته‌های معیشتی صورت گرفت.

سرهنگ علی سلطانی فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان در این ارتباط اظهار داشت: به‌مناسبت هفته بسیج، افتتاح سه پایگاه مقاومت و دو سالن ورزشی صالحین شهید سلیمانی در مناطق مختلف کرمان از جمله چترود و اختیارآباد انجام شد.

 

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی به همت سپاه و بسیج و خیران ساخته شده است، افزود: همچنین ۱۵۰ بسته کمک مؤمنانه خیران و چهار سری جهیزیه نیز بین جامعه هدف توزیع شد.

فعالیت ۲۲۰۰ گروه جهادی محله‌محور در کرمان

سعادت مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله کرمان نیز در توضیحات مربوط به نمایشگاه و جشنواره انتخاب پایگاه اسوه که به همت معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله در هفته بسیج افتتاح شد، اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن نمایش عملکرد بسیج در عرصه‌های ۲۲ گانه بسیجیان در محلات است.

وی افزود: این رقابت در نمایشگاه الگوبرداری برای سایر پایگاه‌ها می‌شود که از تجربه‌ها و عملکرد یکدیگر استفاده کنند و در مجموع هدف بسیج در محلات کمک به رشد و تعالی معنوی محله است تا محله‌های اسلامی ایجاد شود.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله کرمان گفت: بسیجیان در ۲ هزار و ۲۰۰ محله استان کرمان در جنوب تا شمال در زمینه خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، ورزشی، علمی، دفاعی و همه عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

سعادت خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور داریم که از محله خود هجرت می‌کنند و در یک منطقه دیگر فعالیت می‌کنند و ۲ هزار و ۲۰۰ گروه محله محور داریم که در محله خودشان فعالیت انجام می‌دهند.

افتتاح پژوهشکده هنر انقلاب اسلامی

عباسپور مسئول بسیج هنرمندان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در حاشیه مراسم افتتاح پژوهشکده هنر انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه ثارالله گفت: هدف از افتتاح این مرکز، تلاش در جهت پژوهش و تحقیق در حوزه اندیشه هنر است که برای شناخت هنر تلاش شود و از کسانی که در این عرصه تلاش می کنند در قالب هنر حمایت شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد تولیدات آثار هنری انقلاب اسلامی باشیم که برای نسل‌های دیگر نیز بماند، افزود: پژوهشکده در محل کانون بسیج هنرمندان استان کرمان افتتاح شده و کارگروه‌هایی را تشکیل داده و از تمام هنرمندان برای پژوهش‌های هنری دعوت می‌کنیم.

حمایت و تسهیل‌گری در چرخه علم و فناوری از دانش‌آموزان

خواجه‌حسنی، مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه ثارالله کرمان نیز در خصوص افتتاح مرکز رشد دانش‌آموزی اظهار کرد: هدف از ایجاد این مرکز حمایت و تسهیل‌گری در چرخه علم و فناوری و ارائه خدمات به دانش‌آموزان است.

 

 

وی ادامه داد: هدف ما گسترش و رشد واحدهای فناور دانش‌محور و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان است و  سعی می‌کنیم به واسطه توانمندسازی علمی دانش‌آموزی کمک کنیم تیم‌هایی برای تشکیل هسته‌های علمی و واحدهای فناور و در آینده شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا