اصفهان

افتتاحیه جایزه مصطفی (ص) با حضور «رئیسی» در اصفهان برگزار می‌شود

افتتاحیه جایزه مصطفی (ص) با حضور «رئیسی» در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: در مهرماه سال‌جاری چند رویداد معتبر در اصفهان برگزار می‌شود که مهمترین این رویدادها از لحاظ ملی و بین‌المللی جایزه مصطفی (ص) است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که مدیریت استان در سال گذشته انجام داد، میزبانی این جایزه بین‌المللی به اصفهان واگذار شد و به دنبال این هستیم تا دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در استان مستقر بماند.

توسعه اقتصاد دانش بنیان از راهبردهای اصلی استان

استاندار اصفهان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای توسعه استان را حرکت در راستای «توسعه اقتصاد دانش بنیان» دانست و عنوان کرد: از این رو بایستی پیوند عمیقی میان استان و حوزه‌های فناوری و تکنولوژی برقرار و مسیر اصلی سرمایه‌گذاری استان هموار شود.

مرتضوی افزود: اصفهان بایستی پایگاه مؤثر و مهمی برای نخبگان علمی ملی و بین‌المللی قلمداد شود، برای تحقق این مهم گام نخست در جریان جایزه مصطفی (ص) رقم خواهد خورد که اصفهان میزبان ۱۵۰ دانشمند معتبر و برتر جهان اسلام می‌شود که از سراسر دنیا به اصفهان خواهند آمد.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم افتتاحیه این آئین با حضور رئیس جمهور برگزار شود و در جریان این جایزه برنامه‌های متعددی با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه علم و فناوری در اصفهان برگزار خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: ظرفیت سازی برای بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بهره‌مندی از این رویداد ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بسترسازی برای حضور فعالان اقتصادی استان در جریان جایزه مصطفی (ص) و ایجاد ارتباط با نخبگان علمی جهان اسلام توسط اتاق بازرگانی با جدیت دنبال می شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا