سلامت

افتتاحیه نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش روز پنجشنبه برگزیده های ایران از وبدا، افتتاحیه سومین نشست مشترک “دبیرخانه‌های ستاد توسعه و ترویج اقامه نماز و شورای امر به معروف‌ونهی از منکر” دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن اجتماعات مجموعه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، جواد باقری رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، ضمن تبریک روز پرستار خاطرنشان کرد: در دوره جدید از چله دوم انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای را پیش روی خود داریم که مقام معظم رهبری در خصوص این بیانیه فرمودند من برای نگارش این بیانیه زمان‌ها و ساعت‌های فراوانی را گذاشتم، برای حفظ این نسخه شفابخش که راه‌گشای تمامی گره‌ها است باید سعی کرد این بیانیه را به نسخه عملیاتی در جامعه تبدیل کرد.

وی یادآور شد: اگر نگاهی به این بیانیه بیندازیم متوجه ۳ گانه “اخلاق”، “علم و پژوهش” و “سبک زندگی” خواهیم شد که به تبع سه گانه‌ای است که در فضای دانشگاه‌ها و در ارتباط مستقیمی که با مخاطبان داریم در مسیر پیاده سازی برنامه‌های محوله در ستادهای توسعه و ترویج اقامه نماز در دانشگاه‌ها و ستادها و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کمک بسیاری خواهد کرد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به دو دستور و ابلاغ اخیر وزیر بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص نماز، ابراز داشت: وزیر بهداشت نسبت به اهتمام امر نماز دو دستور العمل را به روسای دانشگاه‌ها صادر کردند تا در دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و موسسات تابعه وزارت بهداشت، این فریضه مهم که جایگاه مهمی در دین ما دارد و ستون و عمود دین ما است از توجه ویژه‌ای برخوردار شود.

باقری بیان داشت: اگر نگاه خود را به نگاه مکتبی و مبنایی که حضرت امام (ره) نسبت به دانشگاه داشتند که دانشگاه را مبدا همه تحولات اساسی در یک جامعه دانسته‌اند، نزدیک کنیم، آنگاه موفق خواهیم بود، این نکته مهم است که بدانیم مجموعه وزارت بهداشت در این راستا دارای ظرفیت بی‌بدیلی است که در اختیار هیچ سازمان و ارگان دیگری نیست، این مجموعه با انسان‌ها قبل از تولد تا زمان مرگ در ارتباط است و این زمان کمی نیست.

وی با بیان این ‌که اگر بتوانیم از این نقش نخبگی به درستی استفاده کنیم و در این مسیر کمک و همفکری لازم را داشته باشیم تا در فضای جدید در دانشگاه‌ها به بهترین راهکارها برسیم موفق خواهیم بود، گفت: نشست‌های خوبی در این دو ماه گذشته در مجموعه ستاد وزارت بهداشت و با همراهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاصه ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور داشته‌ایم و در این راستا تفاهم‌های خوبی بسته شده است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بیان داشت: ما مامور به انجام تکلیف هستیم و مسؤول به نتیجه نیستیم، اما وعده داده شده است اگر انسان به تکلیف خود عمل کند به نتیجه می‌رسد. نماز و امر به معروف و نهی از منکر از مفاهیم و تکالیف اصلی دینی است و حتما پی‌گیری این موضوعات، آن‌جا که ما تلاش داریم مسئله دینی و موضوع دینی را در قالب تکلیف سازمانی دنبال کنیم نیاز به ظرافت دارد، باید از این موضوع مراقبت کرد تا اثر گذاری مثبت آن به اثر منفی تبدیل نشود.

۱۳۵۲

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا