فرهنگ و هنر

افتتاحیه نشست سراسری مسئولان انجمن‌های هنری و ادبی بسیج برگزار شد

افتتاحیه نشست سراسری مسئولان انجمن‌های هنری و ادبی بسیج برگزار شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی برگزیده های ایران، افتتاحیه نشست سراسری مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی بسیج ۱۴ مردادماه در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.

در این مراسم رئیس انجمن‌های هنری و ادبی بسیج؛ جواد جمیری ضمن تقدیر از حضور پرشور هنرمندان ارزشی به بیان برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۲ پرداخت.همچنین معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین؛ سردار معروفی در جلسه افتتاحیه گفت: هنرمندان جمعیتی هستند که در عرصه‌های مختلف چه در فیلم چه در شعر چه در تئاتر و … می‌توانند افکار عمومی را با خود همراه و برانگیخته کنند و تاثیرگذار باشند و اگر مراقبت نکنیم همان طور که در سال گذشته شاهد بودیم دشمن فضاها را پر خواهد کرد.

وی در ادامه درباره شخصیت و منش پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) افزود: بزرگترین حدوث تاریخی بشر بعثت پیامبر خاتم محمد مصطفی است که دین او تکمیل کننده ادیان گذشته است و برای سعادت بشریت مبعوث شده است. با حکومت اسلامی می‌توان بشریت را به سعادت رساند و پیامبر اکرم از انصار و مهاجرین بسیج  برای هدایت سراسر دنیا درست کرد.

سردار معروفی اظهار داشت: بعد از ۵۰ سال که انحراف از مسیر اصلی پیامبر (ص) به وجود آمد فرزند خاتم الانبیاء برای هدایت قیام کرد. حسین بن علی در موقعیتی قرار گرفت که تمام هستی و وجود خود را تقدیم خداوند کرد و علت جاودانی و ماندگاری این نهضت اخلاص در عمل امام حسین (علیه السلام) است. آنچه در کربلا رقم خورد نتیجه‌ی جهل علم نبود؛ چراکه همه حسین بن علی و خاندان مکرم و والای ایشان را می‌شناختند، بلکه جهل در عمل بود؛ دشمن ذائقه را تغییر داد و جای کثیر و قلیل را عوض کرد و حسین بن علی برای بقای حکومت اسلامی هزینه شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: انقلاب امام؛ انقلاب ناب محمدی و اسلام اهل بیتی است. نطفه انقلاب در عاشورا بسته شد و در سال ۵۷ ظهور پیدا کرد؛ امام به حفظ و هدایت الهی پیروز شد. بسیج باید حافظ انقلاب باشد. شرط حفظ این انقلاب الگو گرفتن از شخصیت و وفا و بصیرت و ادب حضرت عباس نسبت به امام است.

اسماعیل هنیه در روز تشییع حاج قاسم سلیمانی سه بار گفت شهید قدس

سردار معروفی درباره شخصیت و منش حاج قاسم گفت: حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرباز این انقلاب توانست نگاه اهل سنت را نسبت به شیعه عوض کند تا آنجا که اسماعیل هنیه در روز تشییع حاج قاسم سلیمانی سه بار گفت شهید قدس، شهید قدس، شهید قدس و این تغییر نظام سیاسی نیست؛ بلکه به معنای تغییر نظام اعتقادی و رویکرد اهل سنت نسبت به تشیع است.

وی در ادامه گفت: ما باید هنرمندانه با رعایت ادب، اخلاق و رعایت حقوق همه عمل کنیم تا اخلاص در عمل ما تاثیر گذار و باعث جودانگی و بقا انقلاب شود. ما دنبال عزت و شرف و بزرگی ملت عزیزمان هستیم. نگاه هنرمندی حاج قاسم این بود که بر قلب‌ها حاکم شد نه بر جسم‌ها…حاکمیت بر قلوب هنرمند می‌خواهد روانشناس و جامعه شناس باشد با مردم باشد از مردم نگریزد او هنرمند واقعی بود. حاج قاسم سلیمانی هنرمند به تمام واقعی است.

دبیران جشنواره‌های فیلم و ادبیات داستانی بسیج هنرمندان معرفی شدند

سردار معروفی درباره سه ضلع اصلی نظام ولایی حاج قاسم سلیمانی گفت:اول: اندیشه زیبا عمل را زیبا می‌کند ما دنبال تکثیر اندیشه حاج قاسم سلیمانی هستیم. دوم: فرصت شهید سلیمانی از حاج قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است، عکس حاج قاسم سلیمانی در خانه همه از پیر و جوان هست. باید به همه بگوییم حاج قاسم محصول انقلابه و اگر امام خامنه‌ای نبود حاج قاسم نبود و این مسئله در وصیت نامه امام موجود است و با این می‌توانیم وحدت و انسجام برای انقلاب بیافرینیم. سوم: شهید سلیمانی از مردم جدا نیست و با مردم و در دل‌ مردم است.

همچنین در پایان این مراسم با حضور اعضای انجمن شعر بسیج سردار معروفی و جواد جمیری از پوستر دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان افق‌های روشن رونمایی شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا