کرمان

افتتاحیه پروژه آبرسانی ۶۳ روستای محروم کرمان با حضور سردار سلیمانی/ اجرای ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه محرومیت‌زدایی در دیار کریمان

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، صبح امروز آیین افتتاحیه پروژه آبرسانی ۶۳ روستای محروم استان کرمان یادبود شهید علی ابراهیمی به همت واقف حاج‌آقا ابراهیمی در روستای زین‌آباد این شهرستان با حضور سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستای زین‌آباد اظهار کرد: امروز افتتاح پروژه‌های آبرسانی سراسر استان را به‌مناسبت هفته بسیج داریم که اقدام و عمل بسیج همین کار بزرگیست که امروز انجام شد.

وی عنوان کرد: بسیج با نگاه انقلابی مکتبی و جهادی به فکر حل مشکلات مردم است و بن‌بست شکنی بسیج معنا و مفهوم پیدا می‌کند و در خدمات‌دهی نگاه بسیج قومی و جناحی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: راه برون رفت از مشکلات و بازکردن گره‌های کشور داشتن تفکر بسیجی است و تفکر بسیجی اندیشه زیبایی است و این بهترین فرصت برای ما در نظام الهی ا‌ست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در عملکرد یک ساله بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و آبرسانی از ۵ آذر سال گذشته تا ۵ آذر ۱۴۰۰ توفیق یافتیم ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی و اشتغالزایی را با ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار به انجام برسانیم.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام، راه‌اندازی ۱۵ کارگاه اشتغالزایی، ۲ هزار سرویس بهداشتی و حمام، احیا و لایروبی ۸۰ قنات، توزیع ۴۵۰ هزار بسته معیشتی در یک سال گذشته برای ۶۲ هزار خانواده آسیب‌دیده از و تکمیل و ترمیم ۱۴۲ باب  مدرسه احداث از دیگر اقدامات انجام شده است.

معروفی راه‌اندازی ۲۲ تعاونی تولیدی اشتغالزا و صندوق‌های اشتغالزایی، احداث ۲۸ واحد خانه عالم، ۱۲ سالن ورزشی و توزیع ۲۸۰۰ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد را از جمله اقدامات یکسال گذشته سپاه ثارالله در استان برشمرد.

وی اظهار کرد: در حوزه آبرسانی جزو ۴ استانی هستیم که به شدت تنش آبی داریم و قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان را در استان راه‌اندازی کردیم که قرارگاه را در ۷ فاز برنامه‌ریزی کردیم؛ هم کمک گرفتن از خیران، بسیج، سپاه و آبفا و قرارگاه به پروژه‌های جهادی ورود می‌کند و در سه فاز اول ۱۳۶ روستا با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر و اعتبار ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون آبرسانی شده است.

معروفی گفت: در فاز چهارم امروز ۶۳ روستا با ۴۰ هزار  نفر جمعیت و ۹ میلیارد اعتبار، فاز پنجم همزمان با سالگرد شهید سلیمانی ۶۳ روستا با اعتبار ۱۱ میلیارد و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ هفت فاز به پایان خواهد رسید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بالای ۸۵۰ روستا در استان کرمان دچار مشکل آب است، اظهار کرد: فاز اول کاملا توسط سپاه، قرارگاه پیشرفت و آبرسانی و بسیج سازندگی و فاز سوم تا ششم با کمک واقف حاج آقا ابراهیمی انجام می‌شود.

وی گفت: ۶۳ روستای امروز به همت خیر، آبفا و قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده که در رفسنجان ۲۷ روستا، نرماشیر ۱۲ روستا، بم ۷ روستا، انار ۵ روستا، ریگان ۴ روستا و رودبار ۲ روستا آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا