گیلان

افتتاح آزمایشی فاز یک شرکت کودآلی گیلان/خرید دستگاه جداساز شیشه از کود کمپوست

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، سعید بشری امروز در ساختمان شرکت کودآلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت کود آلی گیلان در سال ۷۶ با ظرفیت تفکیک روزانه ۲۵۰ تن فعالیتش را آغاز کرد، اظهار کرد: فاز دوم این شرکت در سال ۸۷ و با هدف افزایش ظرفیت از ۲۵۰ به روزانه پانصد تن افتتاح شد. 

وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها این شرکت تنها با تعمیر تجهیزات، خود را سرپا نگه داشته، افزود: به دلیل شرایط نوع زباله و شیرابه، تجهیزات این دو فاز بشدت پوسیده شده بود و در سال‌های اخیر با جذب اعتبارات دولتی، طی قراردادی اورهال این دو فاز را آغاز کردیم و در تلاشیم در کوتاهترین زمان ممکن فاز یک را به بهره برداری کامل برسانیم. 

مدیر عامل شرکت کود آلی گیلان با اشاره به افتتاح آزمایشی فاز ۱ شرکت کودآلی بیان کرد: این فاز با ظرفیت ۲۵۰ تن به صورت آزمایشی بهره برداری رسید و فاز دوم آن هم به زودی افتتاح می‌شود تا با این اتفاق ظرفیت تفکیک و پردازش زباله تَر در این شرکت به روزانه پانصد تن افزایش پیدا کند. 

بشری با اشاره بر اینکه در نظر داریم با همت همکاران و فعالیت دو شیفته سالن فاز یک، روزانه بالغ بر پانصد تن زباله تفکیک کنیم، بیان کرد: قصد داریم در کمتر از یک ماه با راه اندازی فاز دوم شرایط را به حالت عادی بازگردانیم و ظرفیت تفکیک روزانه را به پانصد تن برسانیم. 

کاهش تولید پسماند با فرهنگ‌سازی
وی فرهنگ‌سازی را یکی از عوامل مهم در کنترل و کاهش تولید پسماند دانست و افزود: فرهنگ‌سازی و تفکیک از مبدا یکی از اولویت‌های مهم در حوزه پسماند است که باید به آن توجه بیشتری معطوف کرد. 

مدیر عامل شرکت کود آلی گیلان با بیان اینکه قصد داریم شرکت را از حالت سنتی به سوی علمی پیش ببریم، گفت: طی تفاهم نامه‌هایی که با دانشگاه گیلان منعقد شده در تلاشیم که به صورت علمی به این موضوعات بپردازیم و یکی از این مباحث جداسازی شیشه از کود کمپوست است که دستگاه آن خریداری و به زودی در سالن کود نصب می‌شود. 

تبدیل مواد بازیافتی به صنایع قابل استفاده
بشری با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف شرکت تبدیل مواد بازیافتی به صنایع قابل استفاده نظیر کفپوش‌ها و گرانول کردن پلاستیک است، افزود: در تلاشیم تا با تحقق این مهم شرکت را از خام فروشی به سمت فروش صنایع تبدیلی هدایت کنیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تفکیک در شرکت کود آلی گیلان تصریح کرد: فاز سه و چهار شرکت هم با سرعت در حال تکمیل است و در تلاشیم تا در آینده‌ای بسیار نزدیک با راه اندازی این دو خطوط ظرفیت تفکیک شرکت را از پانصد تن به روزانه یکهزار تن افزایش دهیم و همچنین راه اندازی زباله سوز ششصد تنی یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت است که به سرعت در حال پیشروی است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا