اجتماعی

افتتاح بخش‌های درمانی درمانگاه‌های شرکت شهر سالم

افتتاح بخش‌های درمانی درمانگاه‌های شرکت شهر سالم

– اخبار اجتماعی –

امیر حاجی نورمحمدی؛ مدیرعامل شرکت شهر سالم در گفتگو‌ با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران از برگزاری شصت ‌و هشتمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران در روز‌شنبه ۴ شهریور‌ و افتتاح بخش‌های درمانی درمانگاه‌های شرکت شهر سالم در قالب بسته‌های مختلف خبر داد.

وی گفت: این رویداد شنبه ۱۰ صبح در خانی‌آباد نو، خیابان شهید لطیفی، خیابان میثاقی شمالی، نبش کوچه شانزدهم، پلاک ۲۴۰، درمانگاه شهرداری منطقه ۱۹ برگزار می‌شود.

زاکانی: تمام انتصابات در بخش‌‌های مختلف شهرداری تهران بر مبنای قانونی و مصوبه شورا بوده است

مشخصات این بسته‌ها به شرح ذیل است:

بسته یک: درمانگاه منطقه ۱۹ شهرداری تهران

درمانگاه شهرداری منطقه ۱۹ یکی از دو درمانگاه این منطقه است که در سال ۱۳۷۴ در زمینی به مساحت تقریبی ۶۰۰ مترمربع و زیربنایی در حدود ۸۰۰ مترمربع در سه طبقه در محله خانی‌آباد نو راه‌اندازی شد. این مرکز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از کارکنان ساکن و شاغل در مناطق ۱۶ و ۱۸ که فقدان کلینیک شهرداری هستند، نیز میزبانی می‌کند.

از مهم‌ترین بخش‌های فعال در این درمانگاه که به صورت عمومی، تخصصی وفوق تخصصی در حال ارائه خدمت به مخاطبان این درمانگاه از ساعت۸صبح لغایت ۸شب است می توان موارد زیر را نام برد:

  • بخش اورژانس با ظرفیت پذیرش روزانه بیش از ۱۲۰بیمار
  • بخش های کلینیکی: قلب و عروق(همه روزهای هفته)، زنان وزایمان، ارتوپدی، مغز واعصاب ، متخصص عفونی و بیمارهای گرمسیری، متخصص بیمارهای داخلی، ارولوژی، چشم پزشکی، متخصص کودکان، متخصص گوش وحلق وبینی،متخصص پوست ومو و دندان پزشکی
  • بخش های پاراکلینیکی: داروخانه، رادیولوژی و سونوگرافی، آزمایشگاه، اپتومتری، ادیومتری، فیزیوتراپی
  • توسعه بخش دندان‌پزشکی

درمانگاه شهرداری منطقه۱۹ در حوزه دندانپزشکی تا سال ۱۴۰۱ با دو یونیت طی ۶شیفت کاری در هفته ارائه خدمات داشت. باتوجه به افزایش تقاضا و اینکه خدمات دندان پزشکی از مهم ترین خدمات مورد نیاز ومورد مطالبه شهروندان محترم وهمکاران معزز وبازنشستگان محترم شهرداری تهران است، از اسفندماه سال ۱۴۰۱، این مرکز این مهم را در دستور کاری خود به عنوان اولویت قرارداد.

 لذا با توجه به افزایش سطح تقاضا اولا فضای دندانپزشکی گسترش و بازسازی شد، ثانیاً تعداد یونیت‌ها به ۴ عدد افزایش یافت و ثالثاً دندانپزشکان عمومی و متخصص جدیدی جهت همکاری به مجموعه اضافه شدند و تعداد شیفت‌های کاری ۱۴شیفت کاری در طی هفته افزایش داشته است که نسبت به سرعت‌بخشی به نیاز مراجعان پاسخ داده شود.

  • بازسازی، نوسازی و توسعه بخش فیزیوتراپی

در اسفندماه سال ۱۴۰۱ بخش فیزیوتراپی درمانگاه شهرداری منطقه ۱۹ با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی ارائه خدمات، دستخوش تغییر شد به طوری که فضای این بخش به طورکامل بازسازی گشت و تعداد کابین‌های آن از ۹ به ۱۲ کابین افزایش یافت و به دستگاه های به روز مجهز گردید به نحوی که در حال حاضر خدمات فیزیوتراپی این درمانگاه از جدیدترین مِتُد و با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها، در دو شیفت صبح و عصر تمام روزهای هفته ارائه خدمت برای مراجعان خواهند داشت.

  • بسته دو: درمانگاه شهدای  منطقه ۱۹ شهرداری تهران

درمانگاه شهدای شهرداری منطقه ۱۹ از دیگر مرکز بهداشتی درمانی می باشد که دارای بخش‌های پرستاری، پزشک عمومی، نوار قلب  است که از سال گذشته بخش داروخانه نیز به آن اضافه شده است.

این مرکز  یکی از دو درمانگاه این منطقه است که در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت۲۰۰۰مترمربع و با زیربنایی برابر ۱۶۵۰ مترمربع در پنج طبقه – هرطبقه ۳۳۰مترمربع در محله خلازیر تهران راه‌اندازی شد.

 این مرکز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود علاوه بر پوشش درمانی کارکنان ساکن و شاغل در این منطقه وهمچنین بازنشستگان معزز مراجعه کننده خدمات رسانی انجام می دهد.

لازم به ذکر است منطقه ۱۹ باتوجه به بافت مسکونی خود و به عنوان دروازه ورودی شهر تهران محسوب می‌شود که از مناطق کم‌برخوردار به لحاظ سرانه درمانی و امکانات به شمار می‌رود.

در اطراف موقعیت درمانگاه شهدای این منطقه، ساختمان‌های مسکونی ۱۵۰۰واحدی  ویژه کارکنان خدوم و شریف شرکت واحد اتوبوسرانی علاوه بر ساکنان اطراف و محلات مجاور به درمانگاه برای استفاده از خدمات این درمانگاه می باشند.

از سال ۹۱ تا سال ۹۳ به دلیل تغییر سیاست بهره برداری مکانی از این درمانگاه؛ فعالیتی در این مرکز درمانی انجام نشده است  و با پیگیری مکرر ونیاز ضروری مردم منطقه و حمایت‌های صورت پذیرفته مجددا  بنابر تدابیر اندیشیده شده و تجهیز واحدهای درمانی این درمانگاه به بخش فعال خدمات بهداشتی و درمانی تبدیل شده است که پیرو سیاست‌های شرکت شهرسالم شهرداری تهران و حمایت شهردار منطقه در حال توسعه و تجهیز و تکمیل بخش‌های آن هستیم.

  • توسعه بخش دندان‌پزشکی

درمانگاه شهدای شهرداری منطقه۱۹ در حوزه دندانپزشکی تا سال ۱۴۰۱ با یک یونیت و فقط یک روز در هفته از ساعت ۸صبح لغایت۶بعدازظهر خدمت‌رسانی می‌کرد، ولی با توجه به افزایش سطح تقاضا، از تیرماه سال جاری و جذب پیمانکار اولاً فضای دندانپزشکی گسترش و بازسازی شد، ثانیاً تعداد یونیت‌ها به ۴ عدد افزایش یافت و ثالثاً دندانپزشکان عمومی و متخصص جدیدی جهت همکاری به مجموعه اضافه شدند.

گفتنی است ساعات کاری این بخش از دندانپزشکی از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب به صورت همه روزه فعال است و روزانه به تعداد ۳۰نفر تحت پوشش درمانی دانپزشکی عمومی وتخصصی قرار می‌گیرند.

  • از نکات برجسته خدمت‌رسانی این بخش علاوه برخدمات یادشده می‌توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به هماهنگی و رایزنی با جامعه اوتیسم و «پایگاه خانه امید» که بیماران اوتیسم مناطق جنوبی تهران را تحت پوشش خود دارند خدمات ویژه دندانپزشکی ویژه کودکان این پایگاه وخانواده های آنها را طی دوروز هفته عهده دار خواهندبود.
  • برهمین اساس پروانه گفتار درمانی دریافت شده است ودرحال طی شدن روال اخذ مجوز از دانشگاه است که پیش بینی می‌شود کمتر از یک ماه آینده این بخش زیر بار خدمت مشمولان مدنظر قرار بگیرد.
  • این مرکز با گنجایش مناسب مقرر شد که به مناطق ۲۰ ، ۱۹ ، ۱۸ ، ۱۷ و ۱۶ پوشش لازم را بدهد . به همین منظور و در جهت مسائل قانونی و مصوبات وزارت بهداشت و درمان دانشگاه تهران درخواست افزایش بخش که شامل روانشناسی ، کار درمانی ، گفتار درمانی در سامانه وزارتخانه ثبت و مورد تایید قرار گرفت. در حال حاضر منتظر معرفی و مدارک این عزیزان از طرف جامعه اوتیسم می‌باشیم تا در پروانه بهره برداری درمانگاه ثبت گردد و مجوز این بخش‌ها صادر گردد.
  • لازم به ذکر است بخش  آزمایشگاه نیز مجوز و تأییدیه لازم را دریافت کرده و طی فرصت ۲ماهه اعلام شده مقرر شده است تا با تجهیز آن به نیروی انسانی متخصص و موردنیاز و تجهیزات به خدمت‌رسانی اضافه شود.
  • بسته سه: درمانگاه منطقه ۹ شهرداری تهران

درمانگاه منطقه ۹، یکی از جدیدترین درمانگاه شرکت شهر سالم محسوب می‌شود که در مردادماه ۱۳۹۹همزمان با روزهای اوج ورود بیماری منحوس کرونا کرونا و فعال شدن بخشهای جنرال (اورژانس،پزشک عمومی،زنان و زایمان،اطفال و داخلی وجراحی) افتتاح شد و خدمات برجسته در ایام کرونا را انجام رسانید.

این مرکز با زیربنای ۷۳۵ متر مربع در پروژه فرهنگی‌اجتماعی شهیدحیدری منطقه ۹ بازسازی و ساخته شده‌است و شامل دو بخش شمالی و جنوبی است که راه‌اندازی بخش‌های آزمایشگاه و داروخانه آن علاوه بر بخش‌های پاراکلینیکی و تجهیز بخش های سرمایش-گرمایش و تاسیسات ونگهداشت ساختمان نیز در راستای توسعه مراکز درمانی و بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت انجام پذیرفته است.

 باتوجه به موقعیت جغرافیایی این مرکز درمانگاهی و مجاورت به مناطق۲ و سهولت در دسترسی آن به منطقه ۱۱ که فاقد مراکز درمانگاهی هستند؛ این مرکز فرصت مناسبی برای ارائه خدمات موردنیاز ویژه کارکنان و بازنشستگان وشهروندان عزیز تهرانی این مناطق به شمار می رود.

  • توسعه بخش دندان‌پزشکی

بخش دندان‌پزشکی این درمانگاه با ۱۰۰ متر زیربنا و با فعال شدن سه یونیت دندان‌پزشکی آغاز به کار می‌کند.

این بخش برای اولین بار وباتوجه به مطالبه و درخواست‌های مکرر مراجعان فعال گردیده است .

  • بازسازی، نوسازی و توسعه بخش فیزیوتراپی

بخش فیزیوتراپی نیز در ۱۲۰ متر زیربنا با تجهیزات کامل الکتروتراپی و مکانوتراپی و ۵کابین مجهز افتتاح می‌شود که در آن با انواع خدمات توان‌بخشی، درمان ضایعات ارتوپدی، ورزشی، جراحی، انواع آرتروز، دردهای ستون فقرات و سکته‌های مغزی به مراجعان خدمت‌رسانی می‌شود.

  • در راستای افزایش توان خدمات‌رسانی و همچنین توانمندسازی مرکز پس از مذاکرات و مکاتبات متعدد در طبقه فوقانی این مرکز درمانی، فضایی به مساحت تقریباً ۷۰۰ متر مربع در اختیار درمانگاه قرار گرفته است که مقرر شده پس از اخذ مجوزهای مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی ایران بخشی از فضای مذکور در آینده نزدیک به کلینیک تخصصی پوست و مو و بخش دیگر به مرکز بازتوانی و توانبخشی بیماران تبدیل شود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا