خراسان رضوی

افتتاح بزرگترین زنجیره پرورش شترمرغ شرق کشور در تایباد

به گزارش برگزیده های ایران از خراسان رضوی، عارف نوروزی مدیرعامل گروه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی (ره) امروز در شهرستان تایباد، اظهارکرد: تعداد ۲۰۰ طرح اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش زعفران و مرحله نخست دامداری ۲ هزار راسی مولد دیگر طرح‌های به بهره برداری رسیده شده هستند که همگی در حوزه طرح های حوزه امنیت غذایی اند.

وی افزود: این طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اجرا شده اند که برای ۳۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به شکل غیر مستقیم اشتغال در پی داشته است.  

مدیرعامل گروه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ادامه داد: فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان مرزی تایباد نتایج خوبی داشته است و توسعه زنجیره ارزش زعفران در اهداف گروه اقتصادی این ستاد قرار دارد.

نوروزی گفت: با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار، انبار تجمیع زعفران کشاورزان منطقه تایباد ساخته شد که بر اساس محصول تحویلی به انبار، از طریق بانک‌ها به زعفرانکاران تسهیلات ارائه می شود.  

وی ادامه داد: با این اقدام، زعفرانکاران دیگر مجبور نخواهند بود محصولشان را به قیمت پایین به فروش برسانند و از ارزش آن بی‌بهره بمانند.  

مدیرعامل گروه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: این ستاد و بنیاد برکت تاکنون حدود ۱۵۰ هزار طرح اشتغالزایی در سراسر کشور اجرا کرده‌اند که اغلب در حوزه‌های مشاغل خرد، خانگی و کوچک بوده است.

نوروزی تصریح‌کرد:همچنین تا پایان امسال ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار ظرفیت شغلی توسط بنیاد برکت در دستور کار قرار دارد و تحقق‌ این هدف در حال انجام است. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا