قزوین

افتتاح دوره توانمندسازی گروه‌های سرود استان قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، حمیدرضا ملازینل، معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به سیاست‌های کلی دوره توانمندسازی گروه‌های سرود اشاره کرد و گفت: دوره توانمندسازی گروه‌های سرود استان قزوین با عنوان هم‌آهنگ، دوره تخصصی آموزش و توانمندسازی گروه‌های سرودی است که می‌خواهند در انجام فعالیت‌های تخصصی خود، حرفه‌ای شوند و گروه خود را به لحاظ کیفی، فنی و زیبایی‌شناسی قوی‌تر کنند.  این دوره حاوی مهارت‌های زیبایی‌شناسی ترانه، زیبایی‌شناسی موسیقی، زیبایی‌شناسی اجرا، آهنگ‌سازی و تنظیم‌کنندگی و مهارت‌های ضبط استودیویی است.

وی ایجاد بستر رشد فنی و تخصصی برای گروه‌های سرود را از جمله اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد و ادامه داد: حوزه هنری استان قزوین به‌دنبال رشد فنی گروه‌های سرود استان قزوین است، علاوه بر آن کمک به توانایی درک دغدغه‌ها و توانایی طبقه‌بندی آن، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های فنی و هنری داخلی گروه‌ها، بهبود ساختار کنش‌گری و ایفای نقش مؤثر در زمان‌های مناسب و کمک به طراحی برنامه‌های استقلال هنری و اقتصادی گروه‌ها از جمله اهدافی است که ما در این دوره آن را دنبال می‌کنیم.
معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به روند برگزاری این دوره پرداخت و گفت: این دوره به‌صورت کارگاهی و کلاس‌های آموزشی به‌صورت ۲ روز در هفته برگزار می‌شود و در طی روزهای باقی هفته گروه‌ها می‌توانند از حضور منتور برای راهنمایی و حل مسئله‌های مربوطه استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مدت زمان این دوره ۲ ماه است و در انتهای دوره ۲ الی ۳ هفته زمان برای تولید اثر پایانی دوره به‌عنوان تکلیف قطعی گروه‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسؤول بیان کرد: شرکت در این دوره رایگان است و از گروه‌هایی که در تمام مدت دوره با نظم و کیفیت حضور بالا در دوره شرکت کنند برای تولید اثر پایانی حمایت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صورت خواهد پذیرفت.

ملازینل ادامه داد: هر گروه می‌تواند در هفته یک جلسه ۳ ساعته با هماهنگی قبلی از استودیو ضبط صدا و امکانات آن استفاده نماید، هم‌چنین هر گروه می‌تواند در طی کل دوره ۳ جلسه از سالن آمفی‌تئاتر(سینما) برای تمرین اجراهای خود استفاده نماید، در صورتی که ستاد ملی کرونا محدودیت‌ها را کاهش دهد اردوی سه روزه تولید سرود برای همه گروه‌ها با حضور اعضای منتخبشان برگزار می‌شود.

این مسؤول مطلوبیت‌های خروجی گروه‌ها در این دوره را کارآمد خواند و اظهار کرد: شناخت انواع موسیقی، درک عمومی شعر، سلفژ و اصطلاحات عمومی صدابرداری موجب افزایش توانمندی‌های مهارتی گروه‌های سرود می‌شود، هم‌چنین به موجب حضور در این دوره روحیه کار تیمی و مهارت‌های محتوایی گروه‌ها تقویت پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا