لرستان

افتتاح ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در مجموعه قلعهٔ تاریخی فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد

افتتاح ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در مجموعه قلعهٔ تاریخی فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش برگزیده لرستان، ساختمان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان لرستان با آنلاین علی سلاجقه معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین حضور دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری، میرزایی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان و سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در محل مجموعه قلعهٔ تاریخی- فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد افتتاح گردید.

در این افتتاحیه سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گزارشی از وضعیت تنوع زیستی استان لرستان و برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این موزه‌ تنوع زیستی در استان ارائه نمود.

سالاروند اظهار داشت: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند.

سالاروند از همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همچنین مجموعه استانداری لرستان بخصوص معاونت‌ محترم هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در همکاری در این جانمایی و اقدام مهم در محل قلعهٔ تاریخی- فرهنگی فلک الافلاک خرم‌آباد با بیش از ۷۰ هزار گردشگر در سال قدردانی نمود.

در ادامه دکتر احمد رضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ضمن ابراز خرسندی از این اقدام مهم زیرساختی گفت: امروز شاهد افتتاح یکی از زیر ساخت‌های گردشگری در استان یعنی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هستیم و با توجه به قرابتی که این موزه با نقش و نگاره‌های اشیاء باستانی در قلعه تاریخی فلک الافلاک دارد مکان به درستی جانمایی شده است و قابلیت جذب گردشگران زیادی برای استان را دار می‌باشد.

وی افزود؛ امیدواریم با توسعه گردشگری زیست محیطی بواسطه توسعه زیرساخت‌هایی همچون همین موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد افزایش زمان ماندن گردشگران در استان لرستان در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا