قزوین

افتتاح سومین مرکز سرپناه شبانه برای کارتن‌خواب‌ها در قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین از افتتاح سومین مرکز سرپناه شبانه برای معتادان و کارتن خواب‌ها در استان قزوین و نخستین مرکز در شهرستان تاکستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز جهت اسکان شبانهٔ معتادانی در نظر گرفته شده که به‌دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها گذران می‌کنند.

وی افزود: مراکز سرپناه شبانه مکان‌هایی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های همراه با اعتیاد و تغییر الگوی مصرف معتادان پرخطر و کارتن‌خواب، برای اسکان موقت و شبانهٔ آن‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وارثی عنوان کرد: خدمات و برنامه‌های کاهش آسیب این مرکز شامل آموزش، توزیع اقلام بهداشتی و کاهش آسیب استفاده معتادان از سوزن و سرنگ، امکان اقامت شبانه، استحمام، ارائهٔ وعدهٔ غذایی، حمایت‌های اجتماعی، خدمات ارجاع و پیگیری، آزمایش سریع اچ‌آی‌وی، مشاوره و زمینه‌سازی جهت حرکت به‌سوی درمان اعتیاد است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر یک مرکز سرپناه شبانه ویژهٔ آقایان و یک مرکز ویژهٔ بانوان در مرکز استان فعال است، اظهار کرد: با شروع فصل سرما، مراکز سرپناه شبانه تحت نظارت سازمان بهزیستی در سطح استان بدون محدودیت و به‌صورت شبانه‌روزی نسبت به پذیرش و ارائهٔ خدمات به جامعهٔ هدف فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان تأکید کرد: مرکز سرپناه شبانهٔ شهرستان تاکستان با سرمایه‌گذاری گروه خیران و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، همراهی فرمانداری و شهرداری تاکستان و تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان به بهره‌برداری خواهد رسید که اقدام مؤثری در ساماندهی معتادان متجاهر و کاهش آسیب در این شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا