اجتماعی

افتتاح مسیر ویژه توانخواهان در ایستگاه مترو بریانک

افتتاح مسیر ویژه توانخواهان در ایستگاه مترو بریانک

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، آیین بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه مترو بریانک ویژه توانیابان در قالب شصت‌وهشتمین شنبه امید و افتخار، صبح امروز با حضور حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و ظهراب‌زاده؛ معاون فنی و مهندسی شرکت متر‌و برگزار شد.

ظهراب‌زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو در این مراسم، اظهار کرد: ایستگاه بریانک یکی از ایستگاه‌های خط ۷ مترو تهران است و امروز شاهد افتتاح مسیر ویژه توانخواهان در این ایستگاه هستیم.

وی افزود: خدمات‌رسانی به معلولین در شهرداری و متروی تهران از دغدغه‌های مهم است. به این ترتیب همکاران ما در شهرداری اولین ورودی ویژه توانخواهان را طراحی کردند.

ظهراب زاده با بیان اینکه زمان ساخت این ورودی ۶ ماه بود و نزدیک به ۶۵ میلیارد هزینه ساخت آن شد، اظهار کرد: این سازه، اولین ورودی مخصوص توانخواهان در مترو کشور است. ۳۵۰ متر مربع فضای مخصوص این ورودی است.

معاون شرکت مترو تصریح کرد: ۴ لاین آسانسور ویژه معلولین به ظرفیت ۱۶ نفر برای این ورودی در نظر گرفته شده است. همچنین محل فروش ویژه بلیت مخصوص توانیابان و محل استقرار راهنمای توانیابان در ایستگاه طراحی شده است.

به گزارش برگزیده های ایران، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره این افتتاح در جمع خبرنگاران گفت: این ورودی استاندار‌های ویژه معلولین را دارد و این کار در نوع خود ارزشمند است. از سال ۱۴۰۰ و مدیریت شهری جدید نگاه ویژه‌ای درخصوص مناسب‌سازی معابر برای معلولان صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا ۸۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی معابر برای افراد دارای معلولیت انجام شده است.

صارمی با بیان اینکه نگاه راهبردی شهردار نشان‌دهنده وجود عزمی برای سیاست‌های کاربردی ویژه افراد دارای معلولیت و زنان و کودکان است، گفت: سقف بودجه ویژه این امور را با استناد هر آنچه در بودجه عمرانی اختصاص می‌یابد صدری به معلولین تعلق می‌گیرد.
 
معاون شهردار تهران افزود: سال گذشته این مبلغ از ۴۵۰ میلیارد تومان عبور کرد و امسال ان‌شاءالله ۶۰ درصد به این بودجه اضافه می‌شود.

به گزارش برگزیده های ایران، مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰  نیز درباره افتتاح ورودی ویژه افراد دارای معلولیت در ایستگاه بریانک، گفت: افتتاح این ورودی ویژه جانبازان و معلولین، سیر تکامل حمل و نقل در پایتخت را به تصویر می‌کشد. پایانه تاکسیرانی جدیدی نیز در کنار این ایستگاه برای استفاده شهروندان تعبیه شده است.

وی ادامه داد: این ایستگاه اجازه می‌دهد شهروندان به نقاطی در منطقه ۱۰ و اطراف تردد داشته باشند.

اخ‌الصنایع گفت: برای ساخت این ایستگاه تاکسیرانی بیش از ۲ میلیارد تاکنون هزینه شده و باتوجه به هزینه‌های پیش رو این مبلغ حدود ۵ میلیارد تومان ادامه خواهد رسید.

به گفته شهردار منطقه ۱۰، در این ایستگاه تاکسیرانی بیش از ۴ خط برای تردد شهروندان قرار گرفته است.

رونق مناطق کم‌برخوردار با احداث ۷۰ ایستگاه جدید مترو در نیمه جنوبی پایتخت

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا