تهران

افتتاح نخستین خانه هلال در شهرقدس/ خدمات اجتماعی و فرهنگی در خانه اوقاف ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرقدس، حجت الاسلام محمدرضا خانی تولیت آستان مقدس امام زادگان حضرتین و مسئول خانه اوقاف شهر قدس اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان و شناسایی مناطق آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، تعداد ۲ هزار و ۲۰ شهر در سطح کشور شناسایی شدند و قرار شد رسیدگی به این قشر توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شود.

وی گفت: سازمان اوقاف در این خصوص از ظرفیت بقاع متبرکه در شهرها استفاده‌ کرده تا کمک‌ها و خدمات به مردم نیازمند انجام شود و این فعالیت پیش از این با عنوان مرکز افق مطرح بود و اکنون با نام خانه اوقاف امور خیریه پیگیری می‌شود.

خانی بااشاره به اینکه از اواخر تیرماه سال جاری خانه اوقاف تاسیس شد افزود: شناسایی نیازمندان واقعی و افرادی که تحت پوشش مراکز خیریه نیستند از رویکردهای مهم خانه اوقاف بوده تا خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محله اسلامی شهرک شهید عزیزی و محمدآباد جزء دو منطقه آسیب‌دیده شهر هستند، میتوان با کشف استعدادها و مهارت افزایی در توانمندی و اشتغالزایی برای این قشر کمک‌هایی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه خلا هلال احمر در شهر قدس وجود دارد، گفت: با رایزنی‌های سازمان اوقاف و سازمان جمعیت هلال احمر مقرر شد در کنار خانه اوقاف، خانه هلال احمر نیز تاسیس شود تا در مواقع بحرانی و بروز حوادث غیر مترقبه نیروهای هلال احمر با کمک نیروهای داوطلبانه، خدمت‌رسانی کنند‌.

مسئول خانه اوقاف شهرقدس تصریح کرد: در سطح استان تهران تاکنون ۱۴ خانه اوقاف تاسیس شده که به ۲۰ خانه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا