گلستان

افتتاح نمایشگاه دائمی دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان استثنایی در گلستان/ ترک تحصیل ۶۰ دانش آموز استثنایی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، عباس خانعلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایشگاه دائمی دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان استثنایی در روز دوشنبه ۱۵ آذرماه جاری در مجتمع استثنایی فدک ویلاشهر گرگان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین خواسته ما در هفته معلولان اجرای قانون حمایت از معلولان است، تصریح کرد: سال‌های گذشته قانون حمایت از معلولان مصوب شد و مهمترین خواسته ما در این هفته اجرای قانون حمایت از معلولان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان از برگزاری مراسم متمرکز گرامیداشت مقام معلولان در سطح استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: فردا مراسم متمرکز گرامیداشت از معلولان استان گلستان در کانون طاها شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

خانعلی از افتتاح پیج رسمی آموزش و پرورش استثنایی گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانال خبری در شبکه شاد تشکیل شد که بیش از ۵۷۰ عضو دارد و بیش از ۱۲ گروه تخصصی در شبکه شاد شکل گرفت.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان تعداد ۳۶۸ کادر آموزشی به ایفای نقش می‌پردازند و تعداد هشت گروه با خدمات ویژه آموزش، توانبخشی و حمایتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

خانعلی خاطرنشان کرد: جامعه باید آنقدر فراگیر شود تا همه دانش آموزان و معلولان با هر شرایطی پذیرش شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان از قبولی دو دانش آموز استثنایی در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۷۶ دانش آموز استثنایی در ۳۲ مدرسه اصلی و ۴۷ مدرسه ضمیمه در گلستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز آموزشی اختلالات یادگیری در گلستان وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز به صورت دولتی به دانش آموزان خدمت می‌دهند و همچنین هفت مرکز غیردولتی در سطح استان گلستان وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان با اشاره به اینکه ۵۶۴ دانش آموز به صورت تلفیقی و فراگیر پوششی هستند، گفت: هر ساله حدود ۶۰ الی ۶۵ نفر از دانش آموزان استثنایی در استان گلستان از مدارس ترک تحصیل می‌کنند و این مسئله ارتباطی به شیوع کرونا ندارد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا