سلامت

افتتاح ۱۸۰۰ تخت خوابگاهی در ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور

به گزارش برگزیده های ایران از وبدا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه آیین رونمایی از پویش ملی سخاوت (در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشجویی که با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و  جمعی از خیران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که به لطف خدا بیماری کرونا تا حدودی فروکش کرده است و دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌ها شرکت می‌کنند، یکی از مشکلاتی که امروز در سراسر کشور با آن مواجه هستیم موضوع خوابگاه‌ها است.

وی عنوان کرد: حدود ۳۹ درصد خوابگاه‌ها فرسوده و حدود ۴۴ درصد از آن‌ها به بازسازی و نوسازی احتیاج دارند؛ از آنجایی که تنها ۱۷ درصد خوابگاه‌ها نوساز هستند بنابراین لازم است به وضعیت خوابگاه‌ها توجه ویژه‌ای شود. این موضوع بارها در هیات دولت مطرح شده و شخص رییس جمهور هم در این رابطه دستوراتی را صادر کرده اند و ملزم کرده اند در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

عین اللهی تصریح کرد: با امکانات و بودجه‌های دولتی انجام این حجم از کار شاید به سرعت امکان پذیر نباشد بنابراین ما امروز با مجموعه‌ای با نام خیران سلامت که از قبل در وزارت بهداشت بوده و خدمت مقام معظم رهبری هم رفته و ایشان هم این مجموعه را تایید کرده اند جلسه‌ای برگزار کردیم و به آن‌ها توصیه شد در رابطه به بهبود شرایط خوابگاه‌ها وارد صحنه شده و به ما کمک کنند که به لطف خدا با استقبال این عزیزان مواجه شدیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز ۱۸۰۰ تخت خوابگاهی به صورت وبیناری در هشت دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شد که امیدواریم با کمک خیران این کار را در وسعت بیشتری انجام دهیم، اظهار کرد: ما خیران را تعداد معدودی از افراد نمی‌دانیم بلکه معتقدیم همه مردم کشور می‌توانند در کار خیر مشارکت کنند و در این کار خیر که از گذشته در وزارت بهداشت آغاز شده و ما هم امروز آن را ادامه می‌دهیم، شرکت کنند. ان شاءالله نیازهایی که در این زمینه وجود دارد هرچه سریع‌تر رفع شود.  

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا