گلستان

افراطیون شیعه و سنی نابودی اصل اسلام را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گنبدکاووس حجت‌الاسلام مسعود عالی پیش از ظهر امروز در همایش محفل انس با قرآن با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی و مسئولان شهرستان در مسجد طلابی اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: متاسفانه دو فرقه افراطی در شیعه به نام شیعه انگلیسی و در اهل سنت به نام تکویری و داعش از مسلمانان واقعی اهل سنت و شیعه جدا بوده و این دو‌فرقه ابروی اسلام را برده و نابودی اصل اسلام را هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: این دو‌ فرقه را صهیونیست مدیریت می‌کند و بمانند دو لبه قیچی عمل کرده و می‌خواهد هر دو مذهب را با هم درگیر کند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: صهیونیست با تشکیل این دو فرقه افراطی قصد دارد مسلمانان را به جان هم انداخته تا اسرائیل در جایگاه امن قرار گرفته و از گسترش اسلام در غرب جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این دو فرقه استراتژیک خشونت را در پیش گرفته تا اسلام را خشن جلوه داده و مسلمانان یکدیگر از بین برده تا جمعیت مسلمانان در جهان کاهش پیدا کند.

عالی گفت: وحدت بین شیعه و سنی در ایران به ویژه در استان گلستان تو دهنی محکمی به دهان این دو فرقه بوده تا متوجه شوند که برادران اهل تشیع و تسنن با هم اختلافی ندارند.

وی با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: وجود‌ مقدس نبی اکرم (ص) جز بر خدا بر هیچ کس شناخته شده نبوده و اگر ایشان نبود حقایق و اسرار خداوندی تا ابد پنهان می‌ماند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه با عظمت‌ترین و مهمترین دریافتی پیامبر اکرم (ص) از طریق وحی قران کریم بود، ابراز کرد: تنها نبی اکرم (ص) تحمل و شایستگی دریافت قران را داشته و برخی اوقات سوره‌هایی مانند مائده را بدون واسطه از خداوند دریافت کرده است.

وی با اشاره به نوجوانان و جوانان قاری اهل‌سنت حاضر در مراسم گفت: زمانی که شما از دوران کودکی و یا نوجوانی به آموزش قرآن می‌پردازید سبب‌می شود تا نور قرآن و شفاعت آن در وجود شما رسوخ کرده و شما علاوه بر رسیدن به کمال به خداوند نزدیک شوید.

عالی با بیان اینکه متاسفانه قرآن کریم در زندگی ما ایرانیان وارد نشده اظهار کرد: متاسفانه در جامعه، قران وارد زندگی ما نشده و بیشتر به عنوان تبرک و تشریفات از آن استفاده می‌شود، به طور مثال از زیر قرآن رد کردن مسافر یا عروس و داماد، یا مراسم ختم و عزاداری و اگر همین قرآن در مراسم جشن و سرور قرائت شود برخی از مسلمانان آن را پس می‌زنند.

وی بیان کرد: باید معارف قرآنی در زندگی و رفتار و عمل مردم جامعه اجرا شود تا از همه آسیب‌ها در امان بماند.
انتهای پیام/۲۳۰۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا