خراسان شمالی

افزایش اهدا و پیوند عضو در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز مهری فرشاد، مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام افزایش اهدا و پیوند عضو در خراسان شمالی، اظهارکرد:  همه گیری کرونا بر وضعیت پیوند اعضا در جهان بسیار تاثیر گذار بوده و منجر به کاهش آن شده است اما در خراسان شمالی اهدا و پیوند عضو افزایشی بوده است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده اعضای ۳ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند و متقاضی عضو اهداء شده است در حالی که این رقم در مدت زمان مذکور در سال گذشته صفر بوده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای عضو، عنوان کرد: امسال متاسفانه ۱۲ مورد مرگ مغزی داشتیم که اعضای ۳ مورد از آن ها به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد و اعضای ۵ مورد دیگر که رضایت خانواده جلب شده بود برای اهدا مناسب نبود.

وی افزود: در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو اضافه می شود و در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می دهد این در حالی است که در هر ۱۲ ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی شده و به زندگی برمی گردد.

فرشاد با بیان این که با اهدای اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به ۸ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید، گفت: با اهدای بافت ‌ها نیز از یک تا ۵۳ نفر از معلولیت نجات می‌یابند.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا