افزایش تصادفات در شرایط جوی نامساعد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان مهدی خمر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رانندگان با توجه به کویری بودن استان و بعد مسافت شهرستان ها، عادت به رانندگی در شرایط نامساعد جوی و نیز هوایی بارانی در جاده های لغزنده ندارند، به همین دلیل چندین مورد تصادف در جاده های استان رخ داده که خوشبختانه صدمات وارده خسارتی و مالی بوده است.

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به کاهش دما و بارندگی در محورهای استان به لغزندگی بودن سطح جاده ها و یخبندان در محورها به ویژه محورهای زاهدان به خاش و زاهدان به زابل و زاهدان به بم با احتیاط  بیشتر رانندگی کنند.

وی افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها، در صورت ضرورت سفر و  لباس گرم  و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل نمایند.

خمر ادامه داد: رانندگی در یخبندان، نسبت به شرایط آب و هوایی عادی، سخت‌تر است و اصول خاص خود را دارد آهسته رانندگی کردن ، از عجله شتاب پرهیز کردن، فاصله طولی را با خودروی جلویی  رعایت کردن ، شیشه‌ها و آینه‌ها را تمیز و  آرام و حساب شده، ترمز بگیرند و  به هیچ وجه به طور ناگهانی ترمز نکنند و پیش از توقف، فاصله بیشتری را برای گرفتن ترمز در نظر گرفته و پدال ترمز را به آرامی فشار دهند.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان از همه رانندگان خواست: حتی المقدور در این شرایط آب و هوا از رانندگی در جاده های استان خودداری نمایند و در صورت تردد حتماً تجهیزات ایمنی ماننده زنجیر چرخ ، مثلث شب رنگ به همراه داشته باشند و از سرعت  و سبقت در این شرایط جوی که علت اصلی تصادفات هست خوداری نمایند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


admin

Recent Posts

بازداشت داروفروش شیاد در فضای مجازی

داروفروشی که تاریخ انقضای داروها را تمدید می‌کرد، بازداشت شد.

11 ساعت ago

صادق زیبا کلام روانه زندان شد

صادق زیباکلام برای اجرای حکم به زندان رفت.

11 ساعت ago

زیباکلام کجا دستگیر شد؟

صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شد.

11 ساعت ago

جزئیات مرگ تلخ و مرموز بلاگر مشهدی

طلا زن جوانی بود که در مشهد سکونت داشت، تبلیغات برندهای مختلف لوازم آرایشی را…

11 ساعت ago

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اعلام شد.

11 ساعت ago

قیمت قبر در بهشت زهرا اعلام شد

قیمت قبر رزروی در بهشت زهرا از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۱۵…

11 ساعت ago