سیستان و بلوچستان

افزایش تصادفات در شرایط جوی نامساعد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان مهدی خمر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رانندگان با توجه به کویری بودن استان و بعد مسافت شهرستان ها، عادت به رانندگی در شرایط نامساعد جوی و نیز هوایی بارانی در جاده های لغزنده ندارند، به همین دلیل چندین مورد تصادف در جاده های استان رخ داده که خوشبختانه صدمات وارده خسارتی و مالی بوده است.

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به کاهش دما و بارندگی در محورهای استان به لغزندگی بودن سطح جاده ها و یخبندان در محورها به ویژه محورهای زاهدان به خاش و زاهدان به زابل و زاهدان به بم با احتیاط  بیشتر رانندگی کنند.

وی افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها، در صورت ضرورت سفر و  لباس گرم  و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل نمایند.

خمر ادامه داد: رانندگی در یخبندان، نسبت به شرایط آب و هوایی عادی، سخت‌تر است و اصول خاص خود را دارد آهسته رانندگی کردن ، از عجله شتاب پرهیز کردن، فاصله طولی را با خودروی جلویی  رعایت کردن ، شیشه‌ها و آینه‌ها را تمیز و  آرام و حساب شده، ترمز بگیرند و  به هیچ وجه به طور ناگهانی ترمز نکنند و پیش از توقف، فاصله بیشتری را برای گرفتن ترمز در نظر گرفته و پدال ترمز را به آرامی فشار دهند.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان از همه رانندگان خواست: حتی المقدور در این شرایط آب و هوا از رانندگی در جاده های استان خودداری نمایند و در صورت تردد حتماً تجهیزات ایمنی ماننده زنجیر چرخ ، مثلث شب رنگ به همراه داشته باشند و از سرعت  و سبقت در این شرایط جوی که علت اصلی تصادفات هست خوداری نمایند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا