اخبار روز

افزایش تعداد حوادث آتش‌سوزی به دلیل گرمای هوا/ نجات ۱۵۳۲ نفر توسط آتش‌نشان اهواز

افزایش تعداد حوادث آتش‌سوزی به دلیل گرمای هوا/ نجات ۱۵۳۲ نفر توسط آتش‌نشان اهواز

– اخبار استانها –

ابراهیم قنبری  در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران دراهواز، با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در فصل تابستان توسط همشهریان، اظهار داشت: خاموش کردن وسایل برقی و جدا کردن دو شاخه‌‌ها از پریز به هنگام استفاده نکردن از وسایل برقی، به جهت کاهش خطرهای آتش‌سوزی بسیار مورد اهمیت است.

وی با بیان این که در اماکن تجاری و مسکونی به هیچ عنوان راه‌های خروج اضطراری و پاگردها نباید مسدود شود، ادامه داد: از قفل آویز نباید برای درهای خروجی ساختمان استفاده شود، چرا که در زمان حادثه منجربه تاخیر در خروج ساکنین و اختلال در امداد رسانی همکاران ما شده و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

قنبری با اشاره به افزایش آمار حوادث به دلیل گرمای هوا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۳۸۰ حادثه امداد و نجات و اطفای حریق داشتیم که خوشبختانه همکاران ما توانستند ۱۵۳۱ نفر را نجات دهند. علت بیشترین حوادث اتصالی برق بوده که تقاضا داریم همشهریان عزیز حتما نسبت به بازدید ادواری از سیم‌کشی ساختمان خود اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش‌نشانان روزانه حدود ۲۷ مورد حادثه را در گرمای طاقت فرسا پوشش می‌دهند. امیدواریم که با رعایت اصول ایمنی توسط همشریان عزیز شاهد کمترین حادثه در شهر باشیم.

/۷۳۵/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا