اردبیل

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اردبیل/ کاهش رعایت پروتکل ها ورود پیک ششم را رقم می زند

شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۵ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۱۸۷ نفر رسید و یک‌صد نفر نیز به صورت سرپایی تحت نظر قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه ۲۷ بیمار کرونایی با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه به ۴۸ نفر رسید

وی تشریح کرد: همچنین در حال حاضر ۴۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۵ نفر افزایش یافته است و متاسفانه یک نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۳۲ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شده که ۸۳۹ هزار و ۸۹۸ عدد مربوط به دُز اول و ۵۴۶ هزار و ۳۳۴ دز دوم تزریق شده است.

وی تصریح کرد: افزایش برگزاری مراسمات در استان و کاهش توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند مجددا عامل شعله‌ور شدن ویروس کووید۱۹ و در نتیجه ایجاد پیک ششم شود.

حبیب‌زاده بیان کرد: برای پیشگیری از گسترش مجدد این بیماری باید دستورالعمل‌های بهداشتی و به‌خصوص استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن حتما انجام شود.

وی گفت: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت زرد و شهرستان‌های نمین، کوثر، سرعین، گرمی، بیله‌سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا