قزوین

افزایش تعداد نمایندگان را پیگیری می‌کنیم/ باید دو نماینده به حوزهٔ قزوین افزوده شود

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قزوین گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس بارها مطرح شده اما در ادوار مختلف به نتیجه نرسیده و اکنون مدت‌ها است که تعداد نمایندگان مجلس تغییری نداشته است، این درحالی است که استان قزوین با وجود افزایش جمعیت، تعداد حوزه‌های شهرستانی و موقعیت ویژه خود نیازمند افزایش قطعی تعداد نمایندگان است.

محمدبیگی تصریح کرد: تعداد نمایندگان در هر استان با اختصاص بودجه و اعتبارات به آن استان ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی دارد، لذا استان‌هایی مانند قزوین که تعداد نمایندگان کم‌تری دارند به‌طور معمول محرومیت بیشتری دارند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

این نمایندهٔ مجلس با اشاره به اصل شصت و چهارم قانون اساسی عنوان کرد: قانون اساسی تأکید دارد که هر ۱۰ سال با در نظر گرفتن‏ عوامل‏ انسانی‏، سیاسی‏، جغرافیایی‏ و نظایر آن‌ها حداکثر بیست‏ نفر نماینده‏ می‏تواند اضافه‏ شود، این در حالی است که از همین منظر استان قزوین نیاز ضروری به افزایش تعداد نمایندگان دارد.

وی افزود: قزوین جزو چند استان ضروری در وضعیت کمبود تعداد نمایندگان در کشورمان است، طبق بررسی‌های انجام شده به نسبت عامل انسانی و جمعیتی باید ۱.۳ افزایش نماینده داشته باشیم و این یعنی باید دو نماینده به حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز افزوده شود.

نماینده قزوین اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که یا حوزه آبیک و البرز مستقل شده و یک نماینده در مجلس داشته باشد و یک نماینده هم به حوزهٔ قزوین افزوده شود و یا بدون تغییر در حدود حوزه انتخابیه، دو نماینده به قزوین، البرز و آبیک افزوده شود.

محمدبیگی افزود: در مسائل زیرساختی، پیگیری‌ها و از جمله در تصویب و حل مشکلات اعتباری و بودجه‌ای تعداد نمایندگان هر حوزه و هر استان بسیار اثرگذار است و معمولاً استان‌هایی که تعداد کمتری از نمایندگان دارند از محرومیت برخوردارند.

نماینده قزوین عنوان کرد: من مطالبهٔ استان قزوین و حوزه انتخابیه را به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارائه کردم و در این زمینه برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس تلاش خود را خواهم کرد تا طبق اصل شصت و چهارم قانون اساسی، با افزایش تعداد نمایندگان مجلس، رسیدگی به مسائل مردم به‌ویژه در مناطق محروم و اما پرظرفیت قزوین مانند الموت، طارم و غیره با جدیت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا