گیلان

افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی امروز در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان اظهار کرد: سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی ازسوی رهبر معظم انقلاب، مبانی اصولی و پراهمیتی برای توسعه و حل مشکلات کشور دارد و رویکرد دولت مردمی سیزدهم هم، اجرای با برنامه این سیاست است. 

وی پیری جمعیت در کشور و سالمندی استان گیلان را دارای آسیب‌هایی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی خواند و افزود: برای تغییر این وضعیت، باید اراده ملی وجود داشته باشد. 

استاندار گیلان، جمعیت را از مولفه‌های مهم قدرت و اقتدار یک کشور عنوان کرد و گفت: امروز، وارث سیاست‌های نادرست تصمیم گیران دهه‌های گذشته هستیم درحالیکه بسیاری از کشورهای پیشرفته، برای افزایش جمعیت خود، بسته‌های تشویقی درنظر گرفته‌اند. 

عباسی با اشاره به آسیب‌های تک‌فرزندی در خانواده‌ها بیان کرد: کاهش جمعیت آسیب‌های زیادی در بخش‌های مختلف امنیتی و سیاسی نیز بر جای می‌گذارد زیرا دشمن از صف‌آرایی جوانان کشور هراس دارد. 

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه نیروی کار مشکل دارد، تصریح کرد: کاهش مساحت زمین‌های زراعی امکان کشاورزی مکانیزاسیون را کم کرده و علاوه بر این دسترسی به نیروی کار فعال جهت تولید در بخش کشاورزی در حال آسیب است. 

استاندار گیلان بر ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: متولی ازدیاد جمعیت، فقط وزارت بهداشت نیست و همه دستگاه‌ها باید مشارکت مؤثری داشته باشند. 

نقش آفرینی وزارت مسکن در حوزه تأمین مسکن، انجام فعالیت‌های فرهنگی، روشن‌گری افراد صاحب‌نظر برای تبیین علمی اهمیت افزایش جمعیت و ارائه تولیدات اقناعی رسانه‌ای از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آن‌ها تأکید کرد. 

وی تبدیل تهدیدات به فرصت و همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها را منجر به رشد فرهنگی و اقتصادی در این حوزه عنوان کرد. 

عباسی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست در مناطق مختلف شهرستان‌ها و نیز روستاها، موضوع رشد جمعیت را بطور دقیق، رصد کرده و متناسب با آن، برنامه‌ریزی کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا