کرمان

افزایش حقوق کارگران معادن ذغال‌سنگ با توافق کارفرمایان

رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در ارتباط با پیگیری خواسته‌های کارگران معادن کرمان که طی چند روز متوالی با برگزاری تجمع خواستار رسیدگی به مشکلات حقوقی و بیمه‌ای خود بودند، اظهار داشت: با پیگیری‌های متعدد انجام شده کارفرما مکلف شده که افزایش حقوق را در نیمه دوم سال داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه حدود ۶ معدن به تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ نفر طی چند روز اعتراض داشتند و شرایط هر کدام نیز با هم تفاوت دارد، افزود: جلسات متعددی در استان گذاشته شد کمیسیون‌های تخصصی کارگری تشکیل و افزایش حقوق، مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای کارگران مطرح و بررسی شد.

وی عنوان کرد: مقرر شد هر معدن با مدیران معادن توافق داشته باشد تا افزایش حقوق با توجه به شرایط کارگران را داشته باشد و بین کارگر و کارفرما توافقنامه امضا شده و اداره کار هم ناظر توافق است.

اسماعیلی در خصوص برخی خواسته‌های قانونی کارگران از جمله ضریب ۲ گفت: این موارد در دست استان نیست که پیشنهاد و به نمایندگان مجلس منتقل شده که در صورت اصلاح در قانون و اعمال اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش فارس، «درخواست همسان‌سازی حقوق کارگران معادن شمال کرمان» از سوژه‌های ثبت شده در فارس من برای رفع مشکلات و برطرف کردن مطالبات آنها بود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا