مرکزی

افزایش دوبرابری درآمدهای استان مرکزی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک رقیه یادگاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اراک با اشاره به رشد ۲۶ درصدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل اظهار کرد: لایحه بودجه سال جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به سه میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی  با بیان اینکه شرکت‌ها با ۴۰ درصد افزایش بودجه بیشترین افزایش را داشته‌اند افزود: افزایش قیمت‌ها دلیل این کار بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: بودجه عمومی با رشد هفت‌درصدی نسبت به سال گذشته به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته که نشان می‌دهد دولت به دنبال جلوگیری از تورم و کنترل قیمت‌هاست.

یادگاری با بیان اینکه درآمدهای عمومی دولت نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود ۴۶ درصد رشد داشته است اضافه کرد: درآمدهای عمومی دولت ۶۶۰ هزار میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش قیمت‌ها این رقم محقق شود.

وی افزود: درآمدهای عمومی در کشور ۱۰۴ درصد و در استان نیز ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال جدید حقوق رشد ۱۰ درصدی خواهند داشت تصریح کرد: در این خصوص ۵۳۳ هزار تومان به همه احکام به‌علاوه سه درصد افزایش ضریب افزوده می‌شود.

یادگاری خاطرنشان کرد: در سال جاری حداقل حقوق ۳.۵ میلیون تومان بوده است که این رقم در سال آینده ۴.۵ میلیون پیش‌بینی شده، همچنین حقوق‌های کمتر از ۵ میلیون تومان معاف از مالیات هستند.

وی با بیان اینکه دولت رشد اقتصادی برای استان مرکزی را ۷.۲ هدف‌گذاری کرده است یادآور شد: دولت برای تحقق این رقم تمهیداتی اندیشیده است همچنین رشد سرمایه‌گذاری ۴.۵ درصد و رشد بهره‌وری را نیز ۳.۵ درصد مد نظر قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: درآمدهای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با افزایش صد درصدی نسبت به سال جاری به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته یادگاری درآمدهای استان مرکزی در ۸ ماهه ابتدای سال ۲۷۰ میلیارد تومان مازاد بوده که نشان می‌دهد ۲۰ درصد افزایش را به همراه داشته است.

وی رشد بودجه عمرانی استان مرکزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را حدود ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش به استان اختصاص پیدا کرده این در حالی است که این رقم در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای استان در لایحه بودجه با افزایش ۱۳ درصدی به ۵۵۳ میلیارد تومان رسیده ادامه داد: بودجه هزینه‌ای استان در سال جاری حدود ۴۸۰ میلیارد تومان بود.

یادگاری خاطرنشان کرد: تورم در استان مرکزی در آذرماه ۴۴ درصد بوده است که اجاره‌بها و مسکن بالاترین میزان تورم در استان داشته‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا