لرستان

افزایش سطح کشت گیاهان دارویی در لرستان/ محصولی اقتصادی با بازار فروش فوق العاده

محمد حسن کیانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به توزیع نهال در پاییز اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت پاییزه نهال مخصوصا در آذرماه باردهی مناسب باغات را به دنبال دارد ، بر همین اساس سیاست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی برای اولین بار توسعه کشت نهال در پاییز به ویژه آذر ماه است.

وی افزود: با توجه به تقسیم بندی انجام شده در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسبر اولویت توزیع نهال را در اراضی شیب دار و کم بازده شروع کرده‌ایم.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال قصد توزیع ۲۸۰ هزار نهال را داریم که با توجه به محدودیت بارندگی  اولویت ما کشت گونه‌های با نیاز آبی کم مانند بادام، انجیر، پسته و زرشک در اراضی شیب دار و کم بازده است.

کیانی فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به پتانسیل استان اشاره کرد و افزود: امسال قرار است  ۱۸۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی را داشته باشیم که پیش بینی ما برداشت ۱۵ هزار تن  انواع گیاهان دارویی از بذور،گیاهان برگی و ساقه‌ی است.

وی با اشاره به این موضوع که چند موضوع در کشت گیاهان دارویی برای ما مهم است، عنوان کرد:  نکته مهم اقتصادی بودن کشت گیاهان دارویی است و نکته دیگر اینکه باید بازار فروش داشته باشد، زیرا دیدگاه ما این است که یک کشاورزی قراردادی تنظیم کنیم.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: یعنی بخاطر توسعه کشت گیاهان دارویی و اطمینان خاطر کشاورزان با شرکت‌ها و افرادی که مصرف گیاه دارویی در قالب صادرات یا فرآوری دارند قراردادی تنظیم می‌کنیم.

کیانی‌فر افزود: زمانی که قرارداد تنظیم  شود محصول تولید شده با قیمت روز از کشاورز خریداری می‌شود ، در واقع با این کار گیاه دارویی تولید شده روی دست کشاورز باقی نمی‌ماند.

 وی درپایان صحبت‌های خود بیان کرد: در زمینه فروش گیاهان دارویی امسال با شرکت خرمان قراردادی منعقد شده است و در همین رابطه مقداری نشا خریداری شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا