سیاسی

افزایش قاچاق کالا توسط تعاونی‌های مرزی/ کمیسیون اصل ۹۰ بدنبال رفع سوءاستفاده از مرزنشینیان

حجت الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران درباره افزایش قاچاق کالا اظهار داشت: قانونی در دوره‌های گذشته مجلس تصویب شده که ریشه قاچاق عمده کالا در کشور مربوط به آن است.

وی افزود: متأسفانه از قانون مصوب مجلس در واردات انبوه کالای قاچاق سوء استفاده شده است، این در حالی است که این قانون برای کمک به مرزنشین‌ها بوده است تا آنها بتوانند ضمن تامین مایحتاج خود معضلات و مشکلات گمرکی را نداشته باشند و هر فرد بتواند به ازای نیازهای خود و مصارف خانواده‌اش مقادیری کالا وارد کشور کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: برخی مرزنشینان تعاونی‌هایی را برای واردات کالا تشکیل داده‌اند، این در حالی است  که تعداد کالاهای وارداتی به کشورمان بسیار زیاد است و بعد از تجمیع این کالاها، کالاهایی که قانونی وارد کشورمان شده است به داخل کشورمان وارد می‌کنند.

میرزایی گفت: تعداد مرزنشینان در کشورمان بسیار زیاد است که متأسفانه نه آماری درباره کالاهای وارداتی آنها وجود دارد و نه تعداد واردکنندگان آن. سوء استفاده‌ای که برخی افراد فرصت‌طلب از صفا و صدق مرزنشینان کرده‌اند منجر به ورود حجم بالای کالای قاچاق به کشورمان شده است این در حالی است که این ماده قانونی به نفع مرزنشینان بوده است ولی عده‌ای سوء استفاده‌چی و فرصت طلب این قانون را دور زده‌اند و حجم زیادی کالای قاچاق وارد کشورمان شده است.

وی در پایان گفت: بایستی قانون واردات کالا که توسط مرزنشینان صورت می‌گیرد را سریعا اصلاح کنیم و نبایستی شرایط به سمت و سویی برود که عده‌ای سوء استفاده‌چی از مرزنشینان به دنبال پر کردن جیب‌های خود باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا