اقتصادی

افزایش قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران، قیمت نفت به دنبال نتیجه نشست روز گذشته اوپک به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت که بالاترین رقم از ماه نوامبر به شمار می رود اما اکنون به علت اینکه سرمایه گذاران فکر می کنند افزایش ابتلا به اُمیکرون بر بازار تاثیر خواهد گذاشت قیمت ها ثابت مانده در عین حال، روند افزایشی به علت کاهش ذخایر سوخت آمریکا محدود شده است.

هر بشکه نفت برنت دیشب ۱.۰۲ دلار افزایش یافت و به بالای ۸۰ دلار رسید. اکنون با ۱۱ سنت افزایش ۸۰.۱۱ دلار معامله می شود.

قیمت نفت برنت تقریبا به سطح ۲۶ نوامبر رسیده است که در آن زمان برای نخستین بار گزارش مربوط به پیدایش سویه جدید منتشر شد و قیمت ها تقریبا ۱۰ درصد در یک روز کاهش یافت.

نفت خام آمریکا نیز دیشب با ۹۱ سنت به ۷۶.۹۹ دلار رسید و اکنون با ۵ سنت افزایش ۷۷.۰۴ دلار فروخته می شود.

به نوشته رویترز، آمریکا روز دوشنبه نزدیک به یک میلیون مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه بین کشورهای دیگر جهان و تقریباً دو برابر اوج قبلی کرونا در این کشور که یک هفته پیش ثبت شده بود، است.

امریکن پترولیوم در اواخر روز سه شنبه گفت ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ دسامبر ۷.۱ میلیون بشکه افزایش یافت. ذخایر فرآورده های نفتی نیز ۴.۴ میلیون بشکه در این هفته افزایش یافت.

اما در عین حال، اوپک پلاس توافق کردند تا برنامه افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه خود در ماه فوریه ادامه دهند. این تصمیم نشان می دهد نگرانی ها در مورد مازاد زیاد در بازار در سه ماهه نخست امسال کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا