سمنان

افزایش ماندگاری مسافر در سمنان؛ راهکار مؤثر کاهش تصادفات

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه شورای راهبری وضع تصادفات استان سمنان که با حضور سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در مسیر زائران امام هشتم (ع) قرار دارد که نیاز است اقدامات در حوزه راه‌ها با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت و سلامت مسافر و شهروندان امری ضروری و مهم است، ادامه داد: رفع نقاط حادثه‌خیز، عملیاتی شدن پروژه حرم تا حرم و تقویت نصب علائم هشداردهنده، در کنار افزایش مدت ماندگاری مسافر مؤثرتر خواهد بود.

استاندار سمنان عنوان کرد: کارگروه ویژه مدت ماندگاری مسافر با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری به مسافران، تشکیل خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بحث پایش تصویری امری حائز اهمیت است که باید در حوزه درون‌شهری موردتوجه ویژه شهرداری‌ها قرار گرفته و در برون‌شهری نیز تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی نقاط حادثه‌خیز طی یک برنامه جامع زمان‌بندی‌شده از دیگر مباحث مهمی است که باید احصا و برطرف شود، تصریح کرد: ضرورت دارد تا تابلوها و علائم جاده‌ای در حوزه استان سمنان برای اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر برای مسافران تقویت شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: لازم است تا مجتمع‌های بین‌راهی برای مسافران فضای مناسبی را در زمینه نمازخانه و ارائه خدمات رفاهی مطلوب فراهم کند.

هاشمی بیان کرد: ماشین‌های سنگین نیز باید به خارج از شهر و استقرار در پارکینگ‌ها هدایت شوند و پارکینگ‌های مناسب نیز در ورودی شهرهایی که پارکینگ ندارند، احداث شود.

وی به ظرفیت‌های گردشگری و پتانسیل‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: از طریق هدایت مسافران به سمت بازدید از پتانسیل‌های گردشگری و اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مدت ماندگاری مسافر افزایش خواهد یافت و استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شده و رشد اقتصادی محقق می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه سهم استان در حوزه جرائم راهنمایی و رانندگی به‌صورت ویژه‌تر دیده شود، گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز در درون و برون شهرها از مباحث حائز اهمیت استان است که به توجه ویژه در خصوص مباحث اعتباری در سطح ملی نیاز دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا