کرمان

افزایش مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای سرمایه‌گذاری

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، روح‌الله بهرامشاهی با اشاره به تغییر رویکرد و سیاست‌گذاری منطقه با ورود مدیریت جدید اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان بزرگترین شریک اقتصادی ما در منطقه است که باید محور منطقه قرار بگیرد و طرح‌های شرکت مس و صنایع جنبی مس  در منطقه پررنگ‌تر دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم، برنامه این است که هلدینگ‌های بزرگ حاکمیتی ورود کنند که بخشی از طرح‌های منطقه را راه‌اندازی کنند، افزود: در فاز سوم بخش خصوصی که در شهرستان سرمایه در گردش بزرگی دارند ورود کنند که یا به صورت مشارکتی یا خصوصی سرمایه‌گذاری کنند و بر اساس این سه محور جلو می‌رویم که بتوانیم منطقه را به رشد خوبی برسانیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به جلسات دبیر شورای عالی مناطق ویژه و آزاد کشور با کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر افزایش مزیت‌های مناطق از لحاظ قانونی گفت: یک‌سری مزیت‌ها که در دوره قبل مدیریت مناطق آزاد گرفته شده بود برگردانده شده و با پشتکار وی و تیمی که در بحث حقوقی دارند و ارتباط تنگاتنگ با مجلس، مزیت‌های خوبی در آینده برای منطقه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه محوریت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مواد شیمیایی است که بتواند در این حوزه نقش ایفا کند، تصریح کرد: منطقه ویژه یک شتاب خوبی گرفته و به دنبال آن هستیم از ظرفیت سازمان همکاری شانگهای هم بتوانیم بهره‌مند شویم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه در رفسنجان در حوزه کشاورزی با توجه به کمبود منابع آب سرمایه‌گذاری باید به سمت صنعت سوق داده شود، افزود: در این راستا بدون توجه به دیدگاه‌های سیاسی، از تجربیات و نظرات همه افراد باتجربه و کارشناس حوزه اقتصادی استفاده می‌کنیم، چراکه نگاهمان توسعه منطقه و پیشرفت شهرستان است و از نکات مثبت برای پیشرفت، دوری جستن از دیدگاه‌های سیاسی است که بتوانیم مسیر خوبی برای این مهم رقم بزنیم.

بهرامشاهی از برنامه‌ریزی برای ایجاد صندوق پسته و ایجاد انبارهای آن در منطقه ویژه سخن به میان آورد و از پیشنهاد سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنایع بسته بندی و صادرات پسته خبر داد و گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار ورود کرده و درخواست زمین داده است که قرار است طرح را ارائه دهد و ما بررسی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه و حمایت از سرمایه‌گذار ابراز کرد: اگر سرمایه‌گذار وارد منطقه می‌شود تمام قد دنبال تسهیل‌گری برای او هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان همچنین از راه‌اندازی اقتصاد آی‌تی و ایجاد زون اختصاصی در منطقه ویژه اقتصادی در این زمینه خبر داد.

محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق بازرگانی استان کرمان و فعال اقتصادی هم با تأکید بر اینکه در منطقه ویژه اقتصادی نیز اولویت با بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: اینکه شما پذیرای همه افکار برای توسعه منطقه هستید و به دنبال استفاده از همه تجربیات و دانش کسانی که سال‌ها در این استان بودند، هستید، خیلی نقطه مثبت و قابل اتکاء و تحسین است که کمتر در مدیران دیده شده است که علاقه داشته باشند از تجربه دیگران استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال رئیس اتاق کرمان بودم و همه شهرستان‌ها را رفتم، بیان کرد:  سال ۱۳۸۰ عمده فعالیت استان کرمان کشاورزی بود و بحثی که آب معضل آینده کشور خصوصا استان کرمان است در اتاق کلید خورد و به خاطر دارم اینکه استان از کشاورزی به سمت صنایع معدنی برود پذیرش این مطلب برای مسؤولان آسان نبود و همان مطلب که در ذهن ما جرقه زد، موجب شد ما به جد در اتاق تلاش کنیم و امروز در استان کرمان بزرگترین سرمایه‌گذاری معدنی و صنایع معدنی کشور اتفاق افتاده که می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب نام برد.

جلال‌پور توضیح داد: باید یک نگاه بلندمدت و یک نگاه کوتاه مدت به منطقه ویژه داشته باشیم که از نگاه بلندمدت حتما گروه‌های بعدی و مدیران بعدی بهره خواهد برد.

وی عنوان کرد: کشاورزان باید این واقعیت را بپذیرند که حداکثر استفاده را از آب و خاک برده‌اند حتی به نسل‌های بعدی هم ناخواسته خیانت کرده‌اند.

جلال‌پور پیشنهاد ایجاد و ساماندهی صندوق سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌های خرد را ارائه کرد و گفت: پروژه‌های بزرگ را با سرمایه‌های خرد دنبال کنید.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا