کرمانشاه

افزایش مسمومیت‌های بی‌رنگ و بو در استان/ زندگی‌ یک کرمانشاهی بی‌صدا به پایان رسید

هومن رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، اظهار داشت: شب گذشته(جمعه) براساس شواهد، یک نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در کرمانشاه جان خود را از دست داد، البته باید از سوی مراجع ذی‌ربط بررسی‌های لازم صورت گیرد تا این نوع مرگ‌ها تأیید شود.

وی افزود: این فرد ۶۸ ساله ساکن خیابان باغ ابریشم کرمانشاه بوده که متأسفانه این اتفاق برای وی رخ داده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین بامداد روز گذشته پنج عضو یک خانواده ساکن روستای چهارگاه سنقروکلیایی به علت بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند که پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان مورد مداوا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه روز گذشته روز پرحادثه‌ای به لحاظ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بود، افزود: در حادثه دیگر طی عصر روز گذشته چهار عضو دیگر از یک خانواده (مادر و سه بچه) در خیابان خیام کرمانشاه بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

رفیعی با اشاره به اینکه افراد حادثه‌دیده بعد از انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) و درمان سرپایی مرخص شدند، ادامه داد: بسیاری از افراد آگاهی لازم در خصوص خطرات گاز مونوکسید کربن را ندارند و به همین دلیل همه ساله با آغاز فصل سرما تعدادی بر اثر مسمومیت با این گاز فوت می‌کنند.

این مسؤول یادآور شد: مسمومیت با این گاز بی‌رنگ و بو علایمی شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد را دچار آب ریزش بینی، و سوزش چشم می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه عدم رعایت اصول ایمنی باعث مسمومیت با گاز منوکسیدکربن می‌شود، گفت: شهروندان هیچگاه از وسایل گرمازای بدون دودکش در اتاق در بسته استفاده نکنند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا