مرکزی

افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در خنداب

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زهرا اسدی بیان کرد: متاسفانه در راستای آبی شدن رنگ شهرستان خنداب شاهد عادی انگاری در سطح شهرستان بودیم که همین امر افزایش موارد بستری را در طی ۳ هفته گذشته به دنبال داشت.

وی خاطر نشان کرد: در طی هفته گذشته تست پی سی آر ۱۷ نفر از مردم شهرستان خنداب مثبت گزارش شد و ۱ مورد بستری مثبت در بیمارستان شهرستان خنداب خدمات درمانی را دریافت کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان  شهرستان خنداب تاکید کرد: به دنبال افزایش موارد ابتلا اقداماتی جهت کاهش این مهم در سطح شهرستان انجام شد و با اعزام تیم سیار به منازل به منظور اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تبلیغات لازم جهت اقناع سازی افراد واکسن گریز تاحدودی موفق به کاهش موراد مثبت شده‌ایم.

وی یادآور شد: خوشبختانه در هفته گذشته هیچ گونه مورد فوتی به ثبت نرسیده و از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۱۲۲ مورد (۶۸ آقا، ۵۴خانم) فوتی گزارش شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان خنداب اضافه کرد: به دنبال تامین زیرساخت های لازم و شروع واکسیناسیون عمومی از بین ۴۵ هزار و ۹۳۵ نفر ازگروه هدف شهرستان خنداب، ۴۲ هزار و ۶۳۷ نفر یعنی ۹۳ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۳۶ هزار و ۶۹۸ نفر یعنی ۸۰ درصد با دریافت هر دو دُز واکسن علیه ویروس کرونا ایمن شده اند و حدود ۴۱ هزار و ۱۰۰ نفر نوبت سوم واکسن نیز تزریق شده است.

وی اضافه کرد: از بین ۴ هزار و ۸۱۲ جمعیت دانش آموزی شهرستان خنداب، ۴ هزار و ۶۶۹ نفر(۹۷ درصد) دُز اول و ۳ هزار و ۸۹۵ نفر(۸۱ درصد) هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اسدی در پایان به همشهریان توصیه کرد که به رنگ بندی های کرونایی دلخوش نکنند و فکر نکنند که بیماری تمام شده است لذا با توجه به شیوع ویروس جدید و علائم شبیه آنفولانزا از هم استانی ها می خواهیم که نسبت به رعایت موازین بهداشتی حساس باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا