کرمانشاه

افزایش ٢ و نیم برابری سهمیه وام مسکن روستایی

افزایش ٢ و نیم برابری سهمیه وام مسکن روستایی

شمس‌الله خدادادی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: تسهیلات جدید اختصاص یافته به مسکن استان تسهیلات سه هزار و ۵٠٠ میلیون ریالی است که از ١٠ روز گذشته ابلاغ شده است.

وی افزود: سهمیه امسال استان هفت هزار فقره وام بوده که سال گذشته نیز سه هزار و ٢٠٠ سهمیه در نظر گرفته شد و نسبت به سال گذشته این سهمیه ٢ و نیم برابر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ٩ بانک عامل برای پرداخت معرفی شدند که طی هفته گذشته چهار بانک عامل ابلاغ شده و متقاضیان در سراسر استان به این بانک‌ها برای انعقاد قرارداد معرفی شدند.

وی گفت: از مجموع هفت هزار سهمیه یک هزار و ٧۵٠ سهمیه به بانک‌ها ابلاغ شده و مراحل بعدی این وام‌ها نیز طی می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این سهمیه برای روستاها و شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن سراسر استان نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی گفت: سهمیه‌ای که برای امسال اختصاص داده شد رقم قابل توجهی است و با توجه به اینکه از مجموع ١١٨ هزار واحد مسکن روستایی استان حدود ٨٧ هزار واحد بازسازی شده و ٣١ هزار واحد دیگر معادل ٢۶ درصد باقی مانده، این سهمیه حائز اهمیت است.

این مقام مسئول تشریح کرد: با توجه به اینکه از لحاظ مقاوم‌سازی‌ در کشور جایگاه نخست را داریم با ادامه روند مقاوم‌سازی‌ مسکن‌های استان می‌توان این جایگاه را حفظ کرد.

وی ادامه داد: این وام‌ها بازپرداخت ٢٠ ساله دارند و سود آن‌ها حدود پنج درصد است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا