مناطق آزاد

افزایش ۵٠درصدی بازدید از موزه ژئوپارک جهانی قشم

افزایش ۵٠درصدی بازدید از موزه ژئوپارک جهانی قشم

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، سجاد اشگرف با اشاره به این موضوع که موزه ژئوپارک قشم یکی از کامل‌ترین موزه های حیات وحش ایران از نظر تنوع زیستی با بیش از سه هزار نمونه جانوری می باشد، گفت: استقبال گردشگران نوروزی از این موزه در ۵ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، با رشد ۵۰درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: پرداختن به تمامی موضوعات جزیره قشم در یک مجموعه واحد از وجود نشانه های انسان های نخستین تا صنایع دستی و محیط زیست آن، از عمده‌ترین دلایل استقبال مردم برای بازدید از این موزه است.

به گفته اشگرف، موقعیت این موزه در مرکز شهر قشم و سهولت در دسترسی به آن نیز دلیل دیگری برای حضور پرشمار گردشگران برای بازدید از موزه ژئوپارک قشم است.

قائم‌مقام کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم یادآور شد: یک ماکت از قشم و مجموعه جزایر اطراف آن با ساختاری کاملا مشابه طبیعت در موزه قراردارد که در کشور منحصر به فرد است.

وی افزود: همچنین در این موزه بخشی از ژئوسایت ها و جاذبه های گردشگری در قالب بسترهای طبیعی از جمله شبیه سازی ساختار طولانی ترین غار نمکی جهان، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، بام قشم با انسان های عصر پارینه سنگی، جنگل های حرا و بستر بیابانی در غرفه های جداگانه قابل مشاهده اند.

گفتنی است، ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در نوروز ۱۴۰۲ با ۱۹ کمیته، در حال خدمت رسانی همه جانبه به گردشگران نوروزی است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا